رسته‌ها
خلاصه کتاب دنیای سوفی
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
معرفی کتاب دنیای سوفی:
خلاصه کتاب «دنیای سوفی» (Sophie's World) چشم‌اندازی از اثر تحسین‌برانگیز «یوستین گردر» (Jostein Gaarder)، نویسنده نروژی است که در سال ۱۹۹۱ منتشر شد. این کتاب که در مرز بین رمان و فلسفه قرار دارد، داستان دختری ۱۴ ساله به نام سوفی آموندسن را روایت می‌کند که به طور ناگهانی با سوالات فلسفی عمیق روبرو می‌شود. گردر با مهارت، تاریخ فلسفه غرب را در قالب یک داستان جذاب و پر رمز و راز به خوانندگان ارائه می‌دهد. این کتاب که ترکیبی هوشمندانه از آموزش و سرگرمی است، خوانندگان را به سفری شگفت‌انگیز در دنیای اندیشه و فلسفه می‌برد و آنها را تشویق می‌کند تا درباره بزرگترین پرسش‌های زندگی تامل کنند.

بخشی از کتاب دنیای سوفی:
«سوفی آموندسن از مدرسه به خانه برگشت. قسمتی از راه را با ژوآنا همکلاسی‌اش طی کرده بود. آنها درباره رباط‌های مصنوعی صحبت می‌کردند. ژوآنا معتقد بود که مغز انسان هم نوعی رایانه پیچیده است. آیا سوفی با این عقیده موافق بود؟ او مطمئن نبود. آیا انسان فقط یک ماشین بود؟ مطمئناً او یک موجود زنده بود، اما آیا رایانه‌ها هم می‌توانستند روزی زنده شوند؟ اگر اینطور بود، آیا آنها هم می‌توانستند فکر کنند؟ آیا انسان‌ها می‌توانستند ماشین‌هایی بسازند که نه تنها محاسبه کنند، بلکه احساس هم داشته باشند؟
وقتی سوفی به خانه رسید، گربه‌اش شرک را دید که روی پله‌های ورودی خوابیده بود. انگار همه چیز مثل همیشه بود. اما وقتی در را باز کرد، متوجه شد که چیزی فرق می‌کند. آیا مادرش زودتر از همیشه به خانه برگشته بود؟ سوفی در آشپزخانه را باز کرد و داخل را نگاه کرد. نه، هیچ کس آنجا نبود. پس به طرف صندوق پستی رفت. معمولاً پر از تبلیغات، روزنامه و نامه‌های مخصوص مادرش بود. امروز اما فقط یک پاکت کوچک در صندوق بود که روی آن با حروف درشت نوشته شده بود: سوفی آموندسن. همین و بس.»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
20
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Ketabnak
Ketabnak
1403/05/28

کتاب‌های مرتبط

دشمن ملت
دشمن ملت
4.1 امتیاز
از 9 رای
هنریک ایبسن
هنریک ایبسن
4.4 امتیاز
از 5 رای
نقدی بر آثار ایبسن
نقدی بر آثار ایبسن
4.3 امتیاز
از 4 رای
خانه عروسک
خانه عروسک
4.4 امتیاز
از 7 رای
خانه عروسک و اشباح
خانه عروسک و اشباح
4.8 امتیاز
از 11 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خلاصه کتاب دنیای سوفی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
خلاصه کتاب دنیای سوفی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک