رسته‌ها
خلاصه کتاب مزرعه حیوانات
امتیاز دهید
5 / 5
با 2 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 5
با 2 رای
معرفی کتاب مزرعه حیوانات:
خلاصه کتاب «مزرعه حیوانات» (Animal Farm) اقتباسی برگرفته شده از این رمان نمادین و تاثیرگذار است. این کتاب در سال ۱۹۴۵ توسط «جورج اورول» (George Orwell)، نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی نوشته شد و به سرعت به یکی از مهم‌ترین آثار ادبی قرن بیستم تبدیل گشت.
داستان کتاب در یک مزرعه اتفاق می‌افتد که حیوانات آن علیه صاحب انسانی خود شورش می‌کنند تا جامعه‌ای برابر و عادلانه بسازند. اورول با استفاده از این داستان ظاهراً ساده، نقد تندی بر انقلاب روسیه و حکومت استالین ارائه می‌دهد و مفاهیم عمیقی چون فساد قدرت و خطرات توتالیتاریسم را به تصویر می‌کشد.

بخشی از رمان مزرعه حیوانات:
«آقای جونز، صاحب مزرعه مانر، در شبی که مرغدانی را بست، آن‌قدر مست بود که فراموش کرد سوراخ‌های موش را هم ببندد. نور فانوسش در عرض حیاط به این سو و آن سو می‌رفت. او با لگدی که به در پشتی زد، چکمه‌هایش را از پا کند، آخرین جرعه‌ی آبجو را از بشکه آشپزخانه سر کشید و راهی رختخواب شد، جایی که خانم جونز هم‌اکنون در خواب و خروپف بود.
به محض خاموش شدن چراغ اتاق خواب، در سراسر ساختمان مزرعه جنب‌وجوش آغاز شد. در طول روز شایع شده بود که پیرخوک، میجر، شب گذشته خواب عجیبی دیده و می‌خواهد آن را برای سایر حیوانات تعریف کند. توافق شده بود که وقتی آقای جونز رفت، همه در انبار بزرگ جمع شوند. پیرمیجر (همیشه او را با این نام صدا می‌زدند، گرچه با نام ویلینگدن بیوتی در نمایشگاه‌ها شرکت کرده بود) در مزرعه چنان محترم بود که همه مایل بودند یک ساعت از خواب خود را از دست بدهند تا به حرف‌های او گوش دهند...»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
30
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Ketabnak
Ketabnak
1403/05/27

کتاب‌های مرتبط

حادثه ای عجیب برای سگی در شب
حادثه ای عجیب برای سگی در شب
4.3 امتیاز
از 79 رای
لبه تیغ
لبه تیغ
4.3 امتیاز
از 9 رای
هواردز اند
هواردز اند
4.5 امتیاز
از 28 رای
جنگ آئینه
جنگ آئینه
4.3 امتیاز
از 16 رای
صاعقه
صاعقه
4.5 امتیاز
از 40 رای
جاسوسی که از گرمسیر آمد
جاسوسی که از گرمسیر آمد
3.8 امتیاز
از 177 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خلاصه کتاب مزرعه حیوانات

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
خلاصه کتاب مزرعه حیوانات
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک