رسته‌ها
قهرمانان یونان باستان
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 8 رای
نویسنده:
مترجم:
روحی ارباب
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 8 رای
کتاب قهرمانان یونان باستان مشتمل بر دو افسانه شیرین و خواندنی درباره پیکار دلیرانه مردم سرزمین کهنسال یونان است. افسانه «قوچ پشم طلائی» که در آن رزم آوران شکست ناپذیری مانند هراکلس برای بدست آوردن قوچ پشم طلائی، یعنی مظهر خیر و برکت از دریاهای پرخطری می گذرند، نماینده تلاش خستگی ناپذیر یونانیان قدیم است که می کوشیدند آبهای پر تلاطم دریای سیاه را بزیر ران در آورند و بسرزمینهای آنسوی دریاها دست یابند. افسانه «دوازده خوان هراکلس» که داستان هفت خوان رستم خودمان را بیاد می آورد نیز حاکی از مبارزه یونانیان با نیروی سرسخت طبیعت و کوشش آنها برای استقرار صلح و آرامش در زادگاه خویش است. هراکلس نمونه نیروی شکست ناپذیر آدمی و سر مشق شجاعت و مردی و بی باکی است. افسانه های یونان قدیم قرنها الهام بخش شاعران و نویسندگان جهان بوده است. اگر ما با این افسانه ها آشنا نبودیم از هنر و ادبیات قدیم یونان بیگانه می ماندیم. از اینرو هر انسان متمدنی باید از این افسانه ها آگاه باشد تا بتواند از خواندن آثار نویسندگان و شاعران جهان برخوردار شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
223
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
محراب
محراب
1403/04/02

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی قهرمانان یونان باستان

تعداد دیدگاه‌ها:
2
با سلام این سری کتابهای بنگاه ترجمه و نشر کتاب، همگی خواندنی و ارزشمند هستند. کار دوست عزیزمان جناب محراب که زحمت تهیه و ارائه آن را کشیدند هم در خور تقدیر فراوان است. انشالا بزودی بقیه این سری کتابها و نظایر آن، همینجا در اختیار علاقمندان قرارگیرد.
حکایات اساطیر یونان منابع بی زوال خرد و دانایی بوده اند که در پوشش استعارات بی بدلیل سالها زیسته و اینک در تار و پود فرهنگ غرب جایگاهی بس بلند و بینظیر دارند، ریشه بسیاری از اصطلاحات و لغات انگلیسی شده اند و لزوم آشنایی با آنها یکی از شروط درک بهتر فرهنگ غرب است.
از طرف دیگر ترجمه های استاد روحی ارباب در کمال سادگی دلچسب و خواندنی هستند، با این اوصاف مطالعه این اثر برای علاقمندان به افسانه های کهن بسیار لذت بخش خواهد بود.
قهرمانان یونان باستان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک