رسته‌ها

طلعت پاشا پدر ترکیه مدرن، معمار نسل کشی

طلعت پاشا پدر ترکیه مدرن، معمار نسل کشی
امتیاز دهید
5 / 3.6
با 8 رای
مترجم:
امیر مقدم
امتیاز دهید
5 / 3.6
با 8 رای
طلعت پاشا (۱۹۲۱- ۱۸۷۴) سیاستمداری بود که در طول جنگ جهانی اول رهبری امپراتوی عثمانی را برعهده داشت. اقدامات او، وی را به بنیان‌گذار کشور و مبدع ملی‌گرایی ترکی پساعثمانی تبدیل کرده است و می‌توان او را پدر ترکیه مدرن نامید. او همچنین به‌عنوان معمار نسل‌کشی ارمنیان، پیشگام نابودی سیستماتیک بیش از یک میلیون نفر شد و زمینه را برای اتفاقات پیش‌رو در دهه‌های آتی این قرن با جنایاتی با مقیاسی بی‌سابقه فراهم نمود. کتاب حاضر اولین زندگینامه از یک شخصیت تحول‌ساز است که نه تنها راه را برای آتاتورک و تاسیس یک جمهوری در سال ۱۹۲۳ هموار نمود، بلکه در شکل‌دهی جهان مدرن نقش ایفا کرد.
در این کتاب بدیع، هانس لوکاس کیسر، تصویر شگرفی از نقش برجسته مردی ارائه می‌دهد که قدرتش را از طریق تلفیق ملی‌گرایی ترکی پساعثمانی، اسلام سیاسی سلطان سابق عبدالحمید دوم و آمادگی استفاده از «راه‌حل‌های» رادیکال و خشونت‌آمیز حفظ کرد.
از نقش طلعت پاشا در انقلاب ترکان جوان در سال ۱۹۰۸ تا تبعید او از ترکیه و ترورش در آلمان، کیسر جایگاه حکایت عثمانی را به مرکز رویدادهای جهان بازمی‌گرداند. او نشان می‌دهد که طلعت بسیار نیرومندتر از آن بود که پیش از آن تصور می‌شد، آنچه او را به فرمانروای واقعی امپراطوری تبدیل کرد. او استانبول دوران جنگ را به‌عنوان یک مرکز دیپلماتیک پررونق به تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد چگونه اقدامات فاجعه‌بار طلعت پاشا در سراسر قرن بیستم طنین‌انداز شد.
کیسر در این اثر بزرگ پژوهشی، داستان سیاستمداری درخشان و بی‌رحم را روایت می‌کند که در آستانه افول امپراتوری و طلوع عصر نسل‌کشی ایستاده بود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
412
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
HeadBook
HeadBook
1402/10/25
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی طلعت پاشا پدر ترکیه مدرن، معمار نسل کشی

تعداد دیدگاه‌ها:
1
براساس بعضی از منابع ترکی، "سوقومون تهلریان" قاتل طلعت پاشا یک ایرانی ارمنی و متولد شهر سلماس بوده.
طلعت پاشا پدر ترکیه مدرن، معمار نسل کشی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک