رسته‌ها

انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ و مارکسیزم - جلد ۱ : ابرهای سرخ در آسمان تیره

انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ و مارکسیزم - جلد ۱ : ابرهای سرخ در آسمان تیره
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 5 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 5 رای
تاریخ انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ در روسیه

از مقدمه کتاب:
در سال ۲۰۱۷ به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ روسیه، دنیا شاهد انتشار مقالات کتابها، نمایشگاه های هنری و فیلم هایی بود که به این رویداد اختصاص داشتند. اکثر آنها یا ضعیف بودند و شناخت درستی از آن رویداد ارائه نمی دادند که علت آن هم عمدتا عبارت بود از سطح پایین دانش تاریخی مؤلفین و یا بدتر از آن به واسطه تعصبات کاملاً آشکار ایدئولوژیک تولید کنندگان آنها تعصبی یا ناشی از دشمنی و غرض ورزی کور و یا به خاطر حمایت و ستایش بدون کوچک ترین انتقادی.
انقلاب اکتبر احتمالا آن رویدادی در تاریخ است که بسیار بد شناخته شده و از آن تر درباره اش بد گفته و نوشته اند و از آن بدتر به نحوی بسیار بدی ستایش اش کرده اند. انبوهی از کتابها و مقالات سعی بر این دارند که به خوانندگانشان این ایده را منتقل سازند که در اکتبر ۱۹۱۷ در روسیه گروه کوچکی از توطئه گران بلشویک کودتایی را سازمان دادند و رژیم توتالیتری را جایگزین استبداد تزاریزم کردند که سرانجام ژوزف استالین را بر مسند قدرت نشاند. از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و اردوگاهش در طی سالهای ۱۹۹۱ - ۱۹۸۹ بارها به ما گفته اند که سرنوشت انقلاب روسیه ثابت کند که سوسیالیزم در بهترین حالت چیزی بیش از یک رویای آرمانی نیست.
اما این تهاجم بی وقفه علیه انقلاب اکتبر خود مبین آن است که نه تنها ایده انقلاب سوسیالیستی که حتی تاریخ آن هم هنوز تهدیدی است برای طبقات حاکم و نظم موجود. در طی صد سال گذشته آن عواملی که به انقلاب سال ۱۹۱۷ در روسیه انجامیدند عمدتا جنگ، فقر توده ای، استثمار وحشیانه، بیکاری مزمن و استبداد سیاسی، هم چون غده سرطانی در سراسر جهان گسترش یافته اند. امروزه نظام سرمایه داری در این مرحله نهایی بحران و گندیدگی اش که مرسوم شده که جهانی شدن بنامندش، برای بشریت هیچ آینده ای ندارد. دوران جنگها و انقلاب ها، که با جنگ جهانی اول و انقلاب روسیه شروع شد نه تنها به سر نیامده که در اول راه قرار دارد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
515
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hksepehr
hksepehr
1402/07/22
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ و مارکسیزم - جلد ۱ : ابرهای سرخ در آسمان تیره

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ و مارکسیزم - جلد ۱ : ابرهای سرخ در آسمان تیره
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک