رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.
خورشید عریان
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 9 رای
نویسنده:
مترجم:
هروس شبانی
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 9 رای
خورشید برهنه دومین کتاب از مجموعۀ رباتی آیزاک آسیموف است. در سیارۀ سولاریا قتلی اتفاق می‌افتد؛ اما از آنجا که اهالی این سیاره در انزوا زندگی می‌کنند و تنها از طریق مشاهدۀ سه‌بعدی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، تجربه‌ای از وقوع جرم‌ و جنایت ندارند و کسی از سولاریایی‌ها نمی‌تواند معمای قتل دکتر دلمار را حل کند. به همین دلیل، از کارآگاه الایجا بیلی از زمین، همراه با دنیل آلیوا، رباتی انسان‌نما از آرورا، دعوت می‌کنند تا پرده از راز قتل دکتر دلمار بردارند. این دومین همکاری الایجا بیلی و دنیل آلیوا در رازگشایی از پروندۀ قتل است.

در بخشی از کتاب خورشید عریان (Naked Sun) می‌خوانیم:
بیلی از وضعیت آگاه بود و هر کس دیگری روی زمین نیز از این موقعیت آگاهی داشت. پنجاه دنیای خارجی در مجموع جمعیتی بسیار کم‌تر از زمین داشتند، اما پتانسیل نیروی نظامی آن‌ها شاید صد برابر زمین بود. از آن‌جا که اقتصاد دنیاهای کم‌جمعیت فضایی‌ها متکی بر صنعت تولید روبوت پوزیترونیک بود، هر انسان فضایی هزاران برابر یک زمینی انرژی در اختیار داشت. این میزان انرژی که هر انسان می‌توانست استفاده کند، صرف پتانسیل نظامی، استاندارد زندگی، سعادت، رفاه و تمام عوامل جانبی آن می‌شد.
مینیم گفت: «یکی از عواملی که باعث می‌شه ما در چنین موقعیتی قرار بگیریم، جهله. فقط همین، ندونستن. فضایی‌ها همه چیز در مورد ما می‌دونن. خدا می‌دونه اونا به بهانه‌ی مأموریت‌های مختلف چقدر نماینده به زمین می‌فرستن. اما ما هیچ‌چیز در مورد اونا نمی‌دونیم به جز چیزهایی که خودشون می‌گن. هیچ انسان زمینی پا روی یک دنیای خارجی نگذاشته، اما تو خواهی گذاشت.»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
محراب
محراب
1402/05/12

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خورشید عریان

تعداد دیدگاه‌ها:
1
سالها پیش این کتابو خوندم. بسیار خاطره برانگیزه برای من.
ایده های ایزاک آسیموف در زمان خودش ناب و در حال حاظر عالی هستن.
خورشید عریان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک