رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

حکیم: از لندن تا اصفهان در محضر ابن سینا

حکیم: از لندن تا اصفهان در محضر ابن سینا
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 7 رای
نویسنده:
درباره:
ابوعلی سینا
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 7 رای
این کتاب پرفروشترین کتاب جهان طی سال های ۱۹۸۸ - ۱۹۹۱ بوده است. داستان حکایت یک جوان انگلیسی است که از شهر لندن به ایران و شهر اصفهان میرود. در محضر حکیم الحکما ابن سینا علم طب را فرا می گیرد. پا به پای حکیم به درمان بیماران می پردازد و تا نزدیکی وفات ابن سینا همراه وی است.
زمینه تاریخی این داستان به دنبال تسلط وایکینگ ها و تسلط غزنویان در ایران بر می گردد. نویسنده با استفاده از کتب تاریخی رایج برای کتاب خود استخوان بندی تاریخی مناسبی پدید آورده و داستان خود را بر چارچوب آن گسترده است. بسیاری از حوادث کتاب ساخته ذهن نویسنده است. تنها شخصیت واقعی ماجرا همان ابوعلی سیناست که با درخشندگی خاصی مطرح شده است. برخی توصیف ها درباره شهر اصفهان و آداب و رسوم اجتماعی با دوران زندگی ابن سینا مطابقت کامل ندارد و شرح بیمارستان و مدرسه اصفهان نیز بر اساس الگوی بیمارستان بزرگ عضدی در بغداد شکل گرفته است.
نویسنده با تخیل خلاق خود تصویری زنده از زندگی وتلاش انسان ها را در یک هزار سال پیش در قالب داستانی مهیج و پر حادثه ترسیم می کند. خواننده را به دنیای دلاکان، شعبده بازان، سفر با شتر در کویر، جادو گران و می برد و با جهانی رنگارنگ و در عین حال ملوس آشنا می کند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Ataman
Ataman
1402/03/27

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی حکیم: از لندن تا اصفهان در محضر ابن سینا

تعداد دیدگاه‌ها:
2
داستان خیلی قشنگیه و ارزش خوندن رو داره. فیلم (2013) The Physician رو از رو این کتاب درست کردند.
اینکه در شرح کتاب گفته شده بود "این کتاب پرفروشترین کتاب جهان طی سال های ۱۹۸۸ - ۱۹۹۱ بوده است." بقدر کافی ادعای بزرگی بود که من را به اندکی تحقیق وادارد. نه تنها معلوم شد که این مدعا مهملی بیش نیست، بلکه فروش آن در آمریکا با موفقیت چندانی روبه رو نبوده و تنها ترجمه اش در آلمان و اسپانیا "جزو کتابهای پرفروش بوده است."
به نظرم در انتخاب کلمات اگر هول نشده و دقیق انتخابشان کنیم به انصاف و صداقت نزدیکتر است.
حکیم: از لندن تا اصفهان در محضر ابن سینا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک