رسته‌ها
استالینگراد: قلب ارتش ششم - جلد ۱
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 11 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 11 رای
بدون شک راجع به استالینگراد خیلی خوانده اید و یا شنیده اید ولی این جالب ترین و هیجان انگیزترین کتابی است که تابحال راجع به استالینگراد نوشته شده است. نویسنده این کتاب خودش دو سال تمام قدم بقدم و خانه بخانه و خیابان به خیابان در این کشتارگاه جنگیده است. او یکی از افسران شجاع و غیور ارتش ششم بوده است و دوبار از دست ژنرال پاولوس، فرمانده ارتش ششم نشان شجاعت گرفته و بالاخره در همین استالینگراد بسختی مجروح شده است و به اسارت ارتش سرخ درمی آید و بعد از چندین سال اسارت به آلمان برمی گردد و در دانشگاه تحصیل فلسفه و منطق می کند.
این آخرین کتاب هانز کونزالیک می باشد و او سعی کرده است که استالینگراد را آن طوریکه خودش بچشم دیده است، روی کاغذ بیاورد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
282
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1401/03/08
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی استالینگراد: قلب ارتش ششم - جلد ۱

تعداد دیدگاه‌ها:
1
قلب ارتش ششم رمانی جنگی، پزشکی و عاشقانه است که در پس زمینه نبرد استالینگراد روایت می شود. پس از شناخته شده‌ترین اثر کنزالیک(دکتر استالینگراد) این دومین کتاب اوست که به سرنوشت اعضای ارتش ششم در یکی از بزرگترین نبردهای جنگ جهانی دوم می‌پردازد.
اولین مترجمی که کنزالیک را به فارسی زبان‌ها معرفی کرد هوشنگ غفار زاده بود. دو رمان استالینگراد و ع‍ش‍ق‌ و خ‍ون‌ در ص‍ح‍رای‌ س‍ی‍ن‍ا را در دهۀ 1340 ابتدا به صورت پاورقی در مجلات روشنفکر و جوان و سپس به شکل کتاب مستقل منتشر کرد.
در ابتدای دهۀ 1360 ، محمود بهفروزی سه اثر از کنزالیک با نام های آخ‍ری‍ن‌ زن‍دان‍ی(1361)‌، م‍ان‍ور پ‍ائ‍ی‍زه‌(1361) و ق‍ل‍ب‌ ل‍ش‍گ‍ر ش‍ش‍م‌(1362) را از فرانسه به فارسی برگرداند. در پشت جلد کتاب آخ‍ری‍ن‌ زن‍دان‍ی خبر از ترجمه چندین اثر دیگر از کارهای مولف نیز داده شده بود، که هرگز منتشر نشد.
در سی و چند سال گذشته، تنها یک اثر دیگر از کنزالیک با نام ‍چه‍ره‌ ش‍وم‌ ش‍ه‍رت‌ در در سال 1380 توسط قدیر گلکاریان به زبان فارسی ترجمه شده است.
استالینگراد: قلب ارتش ششم - جلد ۱
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک