رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.
عشقه
امتیاز دهید
5 / 3.6
با 133 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3.6
با 133 رای
خداوند مهربان ، عشقه را با عشق آفرید... و در او همان نمود که در عشق بود. چرا که طبیعت عشقه چیزی جدای از وابستگی جان و بالندگی روح نبود... و خداوند خالق بی نظیری بود... چرا که در طبیعت عشقه ، با همان قلمی بهار و پاییز را منقوش کرد که در وجود عشق، دلبستگی و نفرت را.
و خداوند عشقه خالق بی نظیری بود... او را آفرید و نامش را عشقه یا مهربانک نهاد و بر طبیعت سرشتش ، مهر ، دار دوستی بنیان نهاد و بر قلم سرنوشتش تکیه کردن...، رستن، و به هر بهایی رسیدن را. تا از تفاضل عشقه و عشق ، تنها های تأنیثی بماند، پایمال شده در گذر زمان.
آخر خداوند عشقه را با عشق آفرید... و عشقه ، از عشق آموخت که هر چند مهربانک و دار دوست، می شود مخرب و ویرانگر بود... و اینچنین شد که عشقه بر دل هر گیاهی که رست و بر سر هر دیواری که خانه کرد، هدیه اش ، تباهی و ویرانی بود.
سال های سال کسی عشقه را به نامهربانی باور نداشت... مردم عشقه را با شادی به شاخسار درختان باغ می سپردند و بر سر دیوارهای خانه هایشان می آویختند تا در سایه سار خنکایش... خواب آرزوهایشان را ببینند... اما چه سود... که عشقه همان عشق بود... و سرابش، لاجرعه نوشیده شوکرانی از سر عطش.
موزی پیچکی بود به دخت آویخته ، که در سایه مهربانی و لطف بی دریغش ، پاورچین پاورچین شیره جانش می مکید و تباهش می کرد.
لبالب نمایی بود که تاج سر دیوار می شد و زیر خلعت پادشاهی اش ، آرام ، آرام ریشه در تنه دیوار فرو می برد و ویرانش می کرد.
مرده به جامی از نوش دارو شفا می داد و زنده به جرعه نمی از شوکرانش هلاک می کرد... و اینچنین بود طبیعت عشقه... هم مهربانک بود و هم خون پسند... هم مرهم بود و هم سم ، هم دلنشین بود و هم ویرانگر... آخر خداوند عشقه همان خداوند عشق بود و خداونگار مهربان ، عشقه و عشق را آفرید تا مردمان بذانند که ذات هیچ مهربانکی ، جز ذات بی همتای او ، تا همیشه بر مهربانی و عشق استوار نیست...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
parand_mahro
parand_mahro
1389/05/02

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی عشقه

تعداد دیدگاه‌ها:
3
من یه بار خوندم اونم با هزار زور و زحمت چند ماه طول کشید تا تمومش کنم.
انقدر که شخصیت دختره چفت و شل بود و حال بهم زن پسره هم اصا معلوم نبود چجوریه!
من عاشق این کتاب هستم ممنون که این کتاب تو اینترنت قرار دادید:x
عشقه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک