رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
بهار و خون و افیون
امتیاز دهید
5 / 3.1
با 7 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3.1
با 7 رای
«بهار و خون و افیون» یک رمان تاریخی‌ست که بر اساس وقایع تاریخی دوره‌ی صفویه، در زمان شاه طهماسب و شاه اسماعیل دوم صفوی نگاشته شده است. در این کتاب بر روی نقش زنان در دربار صفوی و جامعه‌ی آن عصر تمرکز ویژه‌ای شده و نقش پر رنگ آنان در تعیین سیاست‌ها به طور هنرمندانه‌ای ترسیم شده است.
در «بهار و خون و افیون» سیمایی نیمه‌واقعی از شاه اسماعیل صفوی ترسیم می‌شود که با نسبت دادن اوصافی مانند خون‌ریزی، خیانت، نیرنگ، لاابالی‌گری و انحرافات اخلاقی همراه است.

آغاز داستان:
بهار سال 975 هـ.ق از روی تاکستانها، باغها، کشتزارها و صحراهای سرسبز دارالسلطنه قزوین دامان برمی کشید و جای خود را به پیک تابستان می سپرد. با آنکه دو دهه از جوزا (خرداد) می گذشت، مستی بهار هنوز در دماغ طبیعت باقی بود و نسیمی عطرآگین که از جانب صحرا برمی خاست، کوچه به کوچه و خانه به خانه در گوش مردم شهر زمزمه می کرد و آنان را به بزم بهاری فرامیخواند. اما برخلاف هر سال کسی به این پیام پاسخ موافق نمی داد و بزم بهار بی رونق بود؛ زیرا مردان قزلباش در تدارک بساط رزم بودند و گرم تیمار کردن اسبها و صیقل دادن تیغها. عهد شاه طهماسب، دومین تاجدار سلسله صفوی بود...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
amirezati
amirezati
1400/02/06

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بهار و خون و افیون

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
بهار و خون و افیون
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک