رسته‌ها

کالبدشکافی یک واقعه: ۱۷ شهریور ۱۳۵۷

کالبدشکافی یک واقعه: ۱۷ شهریور ۱۳۵۷
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 4 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 4 رای
تهیه و تدوین: مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی

کتاب «کالبدشکافی واقعه ۱۷ شهریور» حاصل یکی از نشست‌های تخصصی مؤسسات مطالعات و پژوهشهای سیاسی می‌باشد. در مقدمه این کتاب ۱۳۰ صفحه‌ای راجع به علت انتشار آن چنین می‌خوانیم:
هفده شهریور ۱۳۵۷ واقعه‌ای رخ داد که پس از گذشت نزدیک به سی‌سال، هنوز نکات جدیدی درباره آن مطرح می‌شود. این واقعه در مهجوریت مضاعف به سر می‌برد. از یک سو سازمان‌های فرهنگی، شاهدان واقعه و دیگر نهادهای تاریخی مرتبط نتوانسته‌اند ابعاد آن را به تصویر بکشند. از سوی دیگر عده‌ای با اغراض سیاسی و در پی تطهیر حکومت پهلوی برآنند تا ثابت کنند، اساساً کشتاری در این روز اتقاق نیفتاده است. کار بدانجا رسیده که ادعا شده تصویر کف دست خونینی که بر روی تابلوی «میدان ژاله» نقش بسته و نماد واقعه ۱۷ شهریور به حساب می‌آید رنگ است و نه خون!
بر این اساس مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی که در پی ارایه مستند تاریخ معاصر ایران، به ویژه تاریخ انقلاب اسلامی است، بر آن شد تا در یک نشست تخصصی نگاهی دوباره به این واقعه داشته باشد.
در این نشست که با مشارکت فرهنگ‌سرای انقلاب در موزه امام علی (ع) تهران برگزار شد، بر اساس اسناد و مدارک و سخنان شاهدان عینی و مجروحان حادثه مشخص گردید که این واقعه چگونه برنامه‌ریزی شده؛ حوادث روز هفده‌شهریور در میدان شهدا (ژاله) چه بود؛ چه کسانی دستور تیراندازی به مردم بی‌دفاع را صادر کردند و سرانجام کار چه شد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
136
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1400/11/04

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کالبدشکافی یک واقعه: ۱۷ شهریور ۱۳۵۷

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
کالبدشکافی یک واقعه: ۱۷ شهریور ۱۳۵۷
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک