رسته‌ها

مزدکنامه: متن فارسی منثور و منظوم مترجم از پهلوی

مزدکنامه: متن فارسی منثور و منظوم مترجم از پهلوی
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 12 رای
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 12 رای
مولف کتاب حاصل تحقیقات در مورد مزدک و مزدکیان را در سه کتاب بدین شرح سامان داده است:
کتاب اول: روزگار ایرانیان در دوران ساسانیان. این کتاب فصولی با عناوینی همچون طبقات اجتماعی، فر شاهی، حکومت شاهزادگان، دینیاران، ارکان حکومتی و مناصب، جنگها و کشت و کشتنها، بردگان و شهرسازی، رعیت و مالیاتها، و زنان دارد.
کتاب دوم: اخبار مزدک. این کتاب شامل مندرجات بیش از پنجاه منبع قدیمی درباره مزدک و نهضت مزدکیان است، به ترتیب تاریخ سامان منابع، با شرح و تفصیل کتابشناسی و در صورت امکان میزان دخالت نویسنده در روایت و منابع دیگری که نوشته را ماخذ خود قرار داده‌اند یا خود ماخذ نوشته‌های دیگر قرار گرفته‌اند.
کتاب سوم: نهضت مزدک و مزدکیان که بر اساس آنچه که در کتاب اول و دوم آمده، تحلیل و تفصیل اطلاعات ما درباره شخص مزدک و آیین مزدکی، شخص قباد، شخص خسرو پسر قباد و رخدادهای مربوط به نهضت مزدک و مزدکیان سامان یافته است. آنچه در این دفتر با عنوان مزدکنامه آمده است یکی از بخشهای کتاب دوم، یعنی اخبار مزدک است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
139
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
saharnak
saharnak
1400/08/18

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مزدکنامه: متن فارسی منثور و منظوم مترجم از پهلوی

تعداد دیدگاه‌ها:
1
با سلام
سایت بسیار وزین و عالی و مورد توجهی است. کتب ارزنده ای در این سایت یافت می شود که با اشتراک آنها با اشخاص می توان به ترویج فرهنگ ایرانی و نیز شناخت ایرانیان از فرهنگ های ادوار مختلف و همچنین ارتقا کیفیت سواد در میان ایرانیان، کمک شایانی نمود.
خسته نباشید. پیروز باشید.
مزدکنامه: متن فارسی منثور و منظوم مترجم از پهلوی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک