رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
عشق و مرگ در آثار صادق هدایت
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 4 رای
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 4 رای
برگرفته از مقدمه کتاب:
عشق و مرگ از مضامین اصلی و مورد علاقه هدایت هستند و به صورت نوعی برگردان تقریبا در همه آثار او تکثیر شده اند. برای آدمهای داستانهای او عشق، آمیخته به درد و ملعنت و تباهی است. عشق پاسخی است به معنای هستی و مرگ نجات آدمی از رنج این هستی است. در داستان شگفت "آخرالزمان" ی.س.گ.ل.ل زنِ داستان که نماینده مرگ است، به مرد داستان که نماینده عشق است می گوید:
«گمان می کنم میل به مرگ، ضعیف تر از میل به زندگی است. همیشه عشق و مرگ باهم توام است. همیشه بشر در عین اینکه به اسم جنگ و مبارزه زندگی کوشیده، در حقیقت خواستار مرگ بوده است.»
از نظر او میل به عشق و مرگ هیچگاه در فرد انسانی ترک نمی شود. ممکن است میل به عشق یا زندگی نباشد اما میل به مرگ همواره در نهاد بشر شعله ور است؛ زیرا میل به مرگ، نتیجه منطقیِ وجود آدمیزاد است. همین مضمون کمابیش در بوف کور نیز وجود دارد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
نانوشته
نانوشته
1399/08/17
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی عشق و مرگ در آثار صادق هدایت

تعداد دیدگاه‌ها:
1
یک_قاچ_کتاب 🍉
مرگ همه هستیها را بیک چشم نگریسته و سرنوشت آنها را یکسان میکند: نه توانگر میشناسد نه گدا ، نه پستی نه بلندی و در مغاک تیره آدمیزاد ، گیاه و جانور را در پهلوی یکدیگر می خواباند تنها در گورستان است که خونخواران و دژخیمان از بیدادگری خود دست میکشند ، بی‌گناه شکنجه نمیشود ، نه ستمگر است و نه ستمدیده ، بزرگ و کوچک در خواب شیرینی غنوده اند. چه خواب آرام و گوارائی است که روی بامداد را نمیبینند ، داد و فریاد و آشوب و غوغای زندگانی را نمی شنوند. بهترین پناهی است برای دردها ، غمها ، رنجها و بیداد گریهای زندگانی. آتش شرر بار هوی و هوس خاموش میشود. همه این جنگ و جدالها ، کشتار ها ، درندگیها ، کشمشکها و خودستائیهای آدمیزاد در سینه خاک تاریک و سرد و تنگنای گور فروکش کرده و آرام میگیرد.
صادق_هدایت _مرگ
عشق و مرگ در آثار صادق هدایت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک