رسته‌ها

درباره صادق هدایت، نوشته ها و اندیشه های او

درباره صادق هدایت، نوشته ها و اندیشه های او
امتیاز دهید
5 / 4
با 2 رای
امتیاز دهید
5 / 4
با 2 رای
شامل چهل صفحه متن اصلی و یکصد و بیست صفحه تصاویر و توضیحات و یادداشتهای مترجم راجع به نکات مختلف مربوط به متن و یادداشت های جدید مترجم درباره رابطه هدایت با خانواده - کیش هدایت - علت خودکشی او - همچنین تفسیر و خلاصه بیست و هشت اثر هدایت با نمونه ای از نثر فرانسه هدایت مستخرج از داستان Lunatique و خلاصه قسمت مهمی از «قضیه توب مرواری»

مقدمه ناشر، چاپ اول:
آقای «و نسان مونتی» که علاقه مفرطی به زبان و ادبیات ایران دارند و چندی است مشغول مطالعه درباره شخصیت و آثار نویسنده فقید صادق هدایت می باشند، اخیراً شمه ای از نتیجه مطالعات خود را بصورت کتاب کوچکی منتشر کرده اند که بتازگی بدست ما رسیده است.
نظر به حس احترام و ستایش فوق العاده ای که ما نسبت به هدایت، نویسنده بزرک ایران، داریم بی موقع ندیدیم بمناسبت فرارسیدن سال مرک او، با انتشار متن فارسی کتاب فوق، یاد این نویسنده ارجمند را در خاطرها تجدید کنیم. بهمین جهت از آقای حسن قائمیان تقاضا کردیم این کتاب را که در آن گوشه ای از شخصیت و آثار صادق هدایت، از نظر یکنفر خارجی صلاحیتدار، معرفی شده است، برای استفاده کسانی که به اصل آن دسترسی ندارند و یا بزبان فرانسه آشنا نیستند، ترجمه کنند و ایشان نیز صمیمانه درخواست ما را، با این قید که این ترجمه بمنزله تایید کلیه مندرجات کتاب تلقی نشود و توقع اظهار نظری در میان نباشد، پذیرفته اند و ضمنا نمونه ای از خط صادق هدایت و چند عکس او را هم در اختیار ما گذارده اند که بکتاب افزوده می شود.
از طرف مترجم چند یادداشت توضیحی در چند مورد افزوده شده که با حرف (ق) مشخص می باشد. چند توضیح اضافی که مولف بمنظور فهماندن برخی مطالب بخوانندکان فرانسوی بکتاب خود افزوده است چون برای خوانندگان فارسی لازم نبود از ترجمه آنها صرف نظر شده و بدلیل تقریبا مشابهی در دو سه مورد دیگر نیز چند سطری حذف گردیده است.
البته درباره نویسنده بزرگی چون صادق هدایت کار بهمین مختصرها خاتمه نمی یابد و مسلماً این کتاب کوچک طلیعه مطالعات وسیعتر و عمیقتر درباره این نویسنده هنرمند است که مقام ادبی و ارزش هنری او را بطرز شایسته ای آشکار خواهد کرد.
دنیای امروز، فروردین ۱۳۳۱
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
160
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
نانوشته
نانوشته
1402/11/21
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی درباره صادق هدایت، نوشته ها و اندیشه های او

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
درباره صادق هدایت، نوشته ها و اندیشه های او
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک