رسته‌ها
نادرنامه
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 8 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 8 رای
نادرشاه افشار که جنگ های او از شگفت انگیزترین وقایع جنگی جهان است و از لحاظ نبوغ جنگی در ردیف اسکندر و تیمور و ... قرار داده می شود، عرصه پیروزی هایش تا به آنجا رسید که پرچم ایران برفراز بحرین، قندهار، کابل، غزنین، هندوستان، ترکستان و داغستان تا دریای عمان برافراشته شد. کتاب "نادرنامه" که به همت انجمن آثار ملی ایران و انجمن آثار ملی خراسان و به قلم محمد حسین قدوسی تالیف گشته است هیچ سند و مدرکی را در زمینه نادرشاه و وقایع زندگانی وی ناخوانده نگذاشته است که برتری مسلم این متن را بر تمام کتابهای پیشین در همین زمینه فراهم می نماید. اساس کار نویسنده، کتاب انگلیسی لاکهارت بوده است اما آنچه بر ارزش و اهمیت "نادرنامه" می افزاید بهره گیری از منابع ایرانی متعدد و نسخ خطی است که قدوسی کوشیده است از آن میان آنچه به حقیقت نزدیکتر باشد را بدون بکار بردن احساسات و تعصبات ملی و مذهبی بدست آورد. این کتاب در ۱۹ فصل تدوین گشته و در فصل اول آن کتب و مآخذ مورد استفاده معرفی شده اند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
778
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
sasanpeter1949
sasanpeter1949
1399/02/31
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نادرنامه

تعداد دیدگاه‌ها:
3
گیرم پدر تو بود فاضل __ از فضل پدر ترا چه حاصل
چرا باید نادر یا هر آدم بزرگی از گذشته‌های دور ایران‌ اینقدر برا ما ایرانی‌ها اهمیت داشته باشه؟؟
در حال حاضر ایرانی‌ها جزو بی‌ارزشترین مردمان این جهان بزرگ حساب می‌شن. نسل فردا رو هم آخوندا نابود کردن. حالا هی بگین نادر بزرگ بود!!
نمی دانم چرا ما بخاطر اینکه نادر ایرانی بوده است جنایت هایی را که او در کشورگشایی هایش انجام داده است نادیده می گیریم و یا توجیه می کنیم این اصلا درست نیست از یک مورخ منصف انتظار می رود به همه جنبه های مثبت و منفی عملکرد افرادی مانند نادر شاه توجه کند
نادر فرزند روزگار خود بوده است و برای شناخت وی باید او را در مقیاس‌های زمان خودش شناخت. اما نظر شما هم درست است زیرا شما نیز فرزند روزگار خود هستید و حوادث و بزرگان تاریخ را متناسب با تفکرات خود ارزیابی می کنید. دانشمندان سال‌ها در این زمینه تفکر کرده و مطلب نوشته‌اند اما تا کنون به یک نتیجه قطعی نرسیده‌اند. غالباً این سخن کروچه را بر تکرار می‌کنند که هر تاریخی تاریخ معاصر است و خود این جمله نیز بسیار ابهام دارد.
PDF
26 مگابایت
نادرنامه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک