رسته‌ها
مولی فلاندرز
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 11 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 11 رای
این زن در اجتماع پرجنجال قرن (قرن هفدهم) برای بقایش تلاش می کند. تنها وام فقر است که همیشه وی را به بند می کشد. زندگیش از زندان "نیوکیت" شروع می شود و پایانش زندگی شرافتمندانه ایست. عشق حقیقی برای او مفهومی ندارد. همه مطالب زندگی از قبیل زنا با خویشان، دزدی، تعدد زوجات و فحشا با ترازوی پول سنجیده می شود. "دانیل دفو" در نوشتن سرگذشت "مولی فلاندرز" نهایت استادی را بکار برده و حقایق اجتماع را بی پرده به رشته تحریر درآورده و تقدیم دوستدارانش می نماید. حقایقش به مثابه آینه ای می باشد که جلوی روی آدمی قرار گرفته می باشد.
دانیل دفو در سال ۱۷۲۲ «مال فلاندرز» را به رشته‌ی تحریر درآورد. این اثر، یک «رندنامه» محسوب می‌شود، به این معنی که ساختار آن به جای آنکه به صورت پلات، سازمان‌یافته باشد، چندبخشی و چندرویدادی است. خودِ شخصیتِ مال، زنی چندبُعدی و جالب مثل یک شخصیت رِندِ همه‌فن‌حریفِ سنتی است- چنان‌که صفحه‌ی عنوان مشخصاً نشان می‌دهد، او «دوازده سال را با تن‌فروشی سپری می‌کند، پنج بار تن به ازدواج می‌دهد (حتی یک بار با برادر خود ازدواج می‌کند) و دوازده سال را به عنوان سارق و هشت سال را به عنوان یک تبهکار در ویرجینیا» می‌گذراند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
342
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
تونی
تونی
1399/02/10

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مولی فلاندرز

تعداد دیدگاه‌ها:
1
دانیل دِفو (به انگلیسی: Daniel Defoe) ‏(۱۶۶۰–۱۷۳۱) نویسنده انگلیسی است که به خاطر رمان رابینسون کروزوئه، معروفترین اثرش، به او لقب «پدر رمان انگلیسی» را داده‌اند. او به غیر از فعالیت در زمینه نویسندگی، یک تاجر، مأمور اطلاعاتی و روزنامه‌نگار نیز بود.دانیل دفو در سال ۱۷۲۲ «مال فلاندرز» را به رشته‌ی تحریر درآورد. این اثر، یک «رندنامه» محسوب می‌شود، به این معنی که ساختار آن به جای آنکه به صورت پلات، سازمان‌یافته باشد، چندبخشی و چندرویدادی است. خودِ شخصیتِ مال، زنی چندبُعدی و جالب مثل یک شخصیت رِندِ همه‌فن‌حریفِ سنتی است- چنان‌که صفحه‌ی عنوان مشخصاً نشان می‌دهد، او «دوازده سال را با تن‌فروشی سپری می‌کند، پنج بار تن به ازدواج می‌دهد (حتی یک بار با برادر خود ازدواج می‌کند) و دوازده سال را به عنوان سارق و هشت سال را به عنوان یک تبهکار در ویرجینیا» می‌گذراند.
مولی فلاندرز
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک