رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
فیزیک و فلسفه
امتیاز دهید
5 / 1
با 1 رای
امتیاز دهید
5 / 1
با 1 رای
مؤلف کتاب، که خود از استادان علم فیزیک است، کوشش کرده تا با بیانی ساده، مسائل مشکل فیزیکی و فلسفی و مرز میان آن دو را روشن سازد و تأثیر هر یک را در دیگری نشان دهد. وی پس از ذکر مختصری از اقوال فلاسفه ی قدیم و جدید به مسائل نو فیزیکی و جهان شناسی پرداخته است و خواننده ی مأنوس به فیزیک قدیم را به تدریج با یک سلسله بیانات ساده به طور اساسی و از بیخ و بن وارد مباحث فیزیک جدید می کند و تأثیر آن را در مسائل فلسفه و زندگانی هر روزه بررسی می کند.

وی در بخشی از کتاب نوشته است:
وقتی فلسفه نتایج علم را به کار برد، آنچه از علم عاریه گرفت، توصیف شبکه‌ ای از حوادث به وسیله‌ی ریاضیات محض نبود، بلکه نمایش مصور شبکه‌ی حوادث معمول آن زمان بود و بدین سان اطلاعاتی که فلسفه استخراج کرده بود، حدسیات بود و نه یقینیات. این حدسیات غالباً برای عالم مأنوس بشر خوب بود. ولی، چنان‌که اکنون می‌دانیم، با فرایندهای نهایی طبیعت که حاکم بر حوادث عالم شناخته شدۀ بشر است و ما را به طبیعت واقعی عالم خارج نزدیک‌تر می‌کند، ارتباطی نداشت.

فهرست:
مقدمه‌ی مترجم
مقدمه‌ی چاپ حاضر
مقدمه‌ی مؤلف
مبحث اول: فرق فیزیک و فلسفه
مبحث دوم: چگونگی تحصیل معرفت
مبحث سوم: دو ندای علم و فلسفه
مبحث چهارم: گذشت عصر مکانیسم
مبحث پنجم: فیزیک نو
مبحث ششم: از ظاهر به واقع
مبحث هفتم: برخی مسائل فسلفه
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
حسین 73
حسین 73
1398/12/23

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فیزیک و فلسفه

تعداد دیدگاه‌ها:
1
فیزیک و فلسفه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک