رسته‌ها
مرگ خوش
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 19 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 19 رای
✔️ یافتن دلیل برای خواندن آثار آلبر کامو در اصل‌کاری بیهوده است، زیرا کافی است شما تنها یک خط از نوشته‌های این نویسنده‌ی الجزایری را بخوانید تا برای همیشه از طرفدارانش شوید. بیشتر آثار آلبرکامو به فارسی برگردانده شده‌اند و خوشبختانه همه‌ی آن‌ها ترجمه‌های خوب و تمیزی دارند و بنابراین می‌توانید بدون نگرانی درباره‌ی ترجمه کتاب‌های کامو را بخوانید و از خواندن آن‌ها لذت ببرید.
کتاب مرگ خاموش نوشته‌ی آلبر کامو برای اولین بار در سال 1972 منتشر شد. این رمان در دو بخش اصلی نوشته‌شده است. درون‌مایه‌ی اصلی این کتاب به مسائل آبسورد و اگزیستانسیال می‌پردازد که البته این موضوعات تقریباً در همه‌ی رمان‌های کامو تکرار می‌شوند. احسان لامع، مترجم این کتاب درباره‌ی این کتاب می‌نویسد: «مرگ خوش، تنها اثر آلبر کامو است که بعد از مرگش منتشر شد. این کتاب، پیش زمینه‌ای برای نوشتن بیگانه بوده است. کامو این اثر را در جوانی نوشت و بیشترین خاطرات خود را از سفرش به منطقه‌ی بلکو، اروپای مرکزی، به‌ویژه ایتالیا به تصویر کشید.
بی‌شک کامو در این رمان تحت تأثیر نیچه بوده است. در سن بیست‌وپنج‌سالگی. کامو رمان مرگ خوش را می‌نویسد و چهره‌ی دیونیزیوس و مقوله‌ی اراده‌ی معطوف به خوشبختی را نشان می‌دهد که عصیان قهرمان داستان خود را با اندیشه‌ی خلاف زمانه‌ی نیچه، تغذیه می‌کند.«کامو به دنبال خوشبختی است و خوشبختی درگرو داشتن پول و ثروت، و این‌که انسان فقیر نباشد. اما نیچه انسان فقیر را ناتوان و توانگر را بخشاینده می‌داند. نیچه می‌نویسد: آن‌کس که از زندگی فقیر است، آن‌کس که ناتوان است زندگی را نیز بیچاره و گدا می‌کند. توانگر از زندگی، زندگی را توانگر می‌کند. آن‌یکی انگل زندگی است و این‌یکی بخشاینده و فزاینده‌ی زندگی.» کامو جایی در مرگ" "خوش می‌نویسد: «هر آدمی احساس اراده و خوشبختی کند مستحق ثروتمند شدن است.»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
154
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Mahsaa
Mahsaa
1398/12/04

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مرگ خوش

تعداد دیدگاه‌ها:
4
نمیشه گفت درحد کتاب های اصلی کاموئه,ولی هنوزم میتونه کتاب جذابی برای دوست داران آلبر کامو باشه
نویسنده‌ های فرانسوی و در راس شان کامو به آسمان ادبیات رنگ های زیادی بخشیدند
کامو رو دوست دارم انسان فرهیخته ای بوده ولی یک اشکال در آثارش بنظر من وجود داره. افراد جدی تر و کم حوصله تر کمتر جذبش میشن چون اکثر کتاب هاش داستانیه و بعضی ها حوصله داستان رو ندارن و زود پاسخ میخان از نویسنده. مثل آثار شوپنهاور و نیچه برنده نیست. کلا نوشتن آثار غیر داستانی توانایی بیشتری میخاد و مستقیم به توانایی نویسنده مربوط میشه.. ولی در کل شخصیت جذابی داره. یک فردیه که پوچ گرایی رو اولین پله انسانیت میدونه برای نیل به شهامت در کارزار زندگی.
دوستانی که این کتاب و کتابهای دیگه رو اگر مطالعه کامل کردن لطف کنن درموردش نظر بدن
نظرات خیلی کمک میکنه به دانلود کتاب و ...
ممنون از شما :x:x:x:D:-*
PDF
4 مگابایت
مرگ خوش
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک