رسته‌ها
ستاره جنوب
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 11 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 11 رای
✔️ ستاره جنوب یا الماس از بین رفته رمانی ماجراجویی و علمی-تخیلی نوشته ژول ورن، نویسنده نامدار فرانسوی است که نخستین بار در سال ۱۸۸۴ توسط انتشارات پیر-ژول اِتزل منتشر شد. موضوع کتاب معادن الماسِ آفریقای جنوبی و براساس دست نوشته‌ای از پاسکال گروسِت (سیاستمدار، مترجم و نویسنده ژانر علمی-تخیلیِ اهلِ فرانسه) نوشته شده‌است. این رمان، ظلم و ستم انگلیسی‌ها در هنگام استعمار کشورهای آفریقایی که حاوی معدن‌های ارزشمند بودند را نشان می‌دهد.
داستان کتاب در اواخر قرن نوزدهم (حوالی سال ۱۸۸۳ میلادی) و در دوره ای موسوم به تب الماس در منطقه گریکوآلاندِ آفریقای جنوبی (در حوالی رودخانه وال و اورانژ) و معادن الماسِ اطرافِ آن به وقوع می‌پیوندند.
سیپرین موره، شیمیدان و مهندس معدن فرانسوی که برای تحقیقات به آفریقا (که قاره‌ای تحت استعمار انگلیسی‌ها بود) آمده و در آنجا از آلیس، دخترِ یک سرمایه‌دار انگلیسی به نام جون واکینس (که طی سالها از طریق کشاورزی و استخراج الماس در آفریقای جنوبی، ثروت هنگفتی بدست آورده بود)، خواستگاری می‌کند و علی‌رغمِ رضایتِ آلیس، به علت نداشتن ثروت از پدر او جواب رد می‌شنود. سیپرین تصمیم به اجاره معدن و کار در آن برای جستجویِ الماس می‌گیرد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
170
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Mahsaa
Mahsaa
1399/07/22

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ستاره جنوب

تعداد دیدگاه‌ها:
2
ترجمه دیگری از این کتاب که توسط آقای عنایت الله شکیباپور انجام شده در سایت موجود است.
PDF
12 مگابایت
ستاره جنوب
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک