رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

نهاد‌ها، تغییرات نهادی و عملکرد اقتصادی

نهاد‌ها، تغییرات نهادی و عملکرد اقتصادی
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 19 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 19 رای
یکی از آثار مهم در حوزه اقتصاد نهادگرا، از اقتصاددانی که برنده جایزه نوبل شده است.
در این کتاب به جای تحلیل آماری درباره اثر نهادها و رشد اقتصادی، به بررسی آرای چندین تن از نظریه پردازان نهادگرا پرداخته شد تا از خلال بررسی آرای آنها دلالتهایی برای رشد اقتصادی استخراج گردد. بررسیها نشان داد جهت ارایه سیاستهای مناسب در جهت تسریع رشد اقتصادی باید از بررسیهای کمی صرف که نشان دهنده اثر عناصر مختلف نهادی بر رشد اقتصادی است، فراتر رفت و به مواردی مانند عناصر نهادی تشکیل دهنده بازار، نحوه تغییر نهادی، اثرات نهادهای سیاسی و اجتماعی بر عملکرد اقتصادی توجه نمود. از سوی دیگر به نظر میرسد از میان راهکارهای گوناگون دستیابی به رشد اقتصاد که تا کنون ارایه شده اند، راهکار ارایه شده از سوی نورث و همکارانش مبنی بر لزوم حرکت به سوی نظم دموکراتیک در جهت دستیابی به رشد اقتصادی پایدار بهترین رویکرد باشد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
msouratgar
msouratgar
1398/10/06
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نهاد‌ها، تغییرات نهادی و عملکرد اقتصادی

تعداد دیدگاه‌ها:
2
«داگلاس نورث» برنده جایزه نوبل اقتصاد، معیار جالبی برای پیش بینی آینده یک کشور ارائه می دهد؛ معیاری که ربطی به زیر و رو کردن شاخص ها و آمارهای گیج کننده اقتصادی ندارد.
"نورث " می گوید:« اگر می خواهید بدانید کشوری توسعه می یابد یا نه اصلا لازم نیست سراغ فناوری ها و ابزارهایی که در کارخانه های آن کشور استفاده می شود، بروید چرا که تمام این فناوری ها و ابزارها را می توان خرید یا کپی کرد یا حتی دزدید».
این برنده جایزه نوبل اقتصاد می گوید:« برای ارزیابی توسعه و پیش بینی آینده یک کشور به پیش دبستانی ها و دبستان های آن بروید و ببینید کودکانشان را چگونه آموزش می دهند».
به عقیده وی« بیش از آنکه مهم باشد چه چیزی آموزش داده می شود، این مهم است که این آموزش چگونه انجام می شود؛ اگر کودکان را پرسشگر، خلاق،صبور، نظم پذیر،خطر پذیر، اهل گفتگو و تعامل و دارای روحیه مشارکت جمعی و همکاری بار می آورند، می توان امیدوار بود همین نسل در آینده کشورشان راتوسعه دهند».
ممنون از شما بابت انتشار این کتاب ... بسی جستجو کردم برای یافتنش.
نهاد‌ها، تغییرات نهادی و عملکرد اقتصادی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک