رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

نگارش در تعارض زندگی نامه لوئی فردینان سلین

نگارش در تعارض زندگی نامه لوئی فردینان سلین
امتیاز دهید
5 / 3.5
با 8 رای
امتیاز دهید
5 / 3.5
با 8 رای
در این اثر افکار، آثار، نثر و زندگی سلین واکاوی شده است و به نوشته دانش‌نامه آزاد «ویکی‌پدیا» یکی از بهترین منابع برای شناخت سلین محسوب می‌شود.
لویی فردینان دتوش با نام مستعار «سلین»، در سال ۱۸۹۴ در فرانسه متولد شد. پدرش کارمند بیمه بود. او در رشته پزشکی تحصیل کرد و تا آخر عمر پزشک ماند.
سلین در ۱۹۳۲ اولین رمانش «سفر به انتهای شب» را منتشر کرد که با تحسین بسیار جامعه ادبی مواجه شد. برخی از نوشته‌های او موجب شد تا به اتهام حمایت از آلمان نازی از فرانسه ترد شود. او به آلمان و سپس به دانمارک سفر کرد و مدتی در کپنهاک زندانی بود. سلین در سال‌های پایانی عمر از مردم فرانسه عذر خواست و به کشور خود بازگشت. مناسبات سیاسی موجب شد تا آثار او در زمان حیاتش چندان شناخته نشود. این نویسنده در سال ۱۹۶۱ در کشور زادگاهش درگذشت.
زندگی پرفراز و نشیب این نویسنده به کتاب‌هایی که زندگی او را شرح می‌دهند اعتبار بخشیده است که «نگارش در تعارض» یکی از آن‌هاست.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
ermia
ermia
1398/07/26
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نگارش در تعارض زندگی نامه لوئی فردینان سلین

تعداد دیدگاه‌ها:
1
متن اصلی را نیافتم که بفهمم مقصود نویسنده چه بوده؛ ولی با خواندن 20 صفحه مشخص می‌شود که مترجم، وحید نژادمحمد، نه دانش و درکی از زبان مبداء دارد نه تسلط و ذوقی در زبان مقصد. نه فهمی از سلین و زمانه‌اش.
واقعاً بعضی‌ها چرا ترجمه می‌کنند؟ درآمد چندانی هم که از ترجمه عاید نمی‌شود؟ برای رزومه شخصی است؟
محض نمونه : «بر این ادعاست که شکل نوشتاری را باید از تفکری که حامل آن است، بدین معنی که از اندیشه‌ای که بیزار است، آن را تفکیک کند. ص 11» یا «سیر بیوگرافی لوئی فردینان کاملاً دور از قرارداد است» کدام قرارداد؟!
«مجروح از ناحیه بازوی راست مورد اصابت تیری قرار می‌گیرد...» «این حوادث برای سلین شروع یک زندگی جهانگردی هست.»
«والدین سلین آرزو داشتند سال‌های آغازین وی را به کمک این اقامت‌های زبانشناسی در بازار تجارت مورد توجه قرار دهند»؟؟؟!!!! «همه جا وی محتاط و حساس به بحران‌های بیماری مسری و کمابیش شتابزده مرگ است...»
بحران‌های کمابیش شتابزده مرگ یعنی چه؟؟ «در پایان سال 1915، به‌خاطر معلولیت از دور خارج شده و دیگر بسیج نمی‌شود. با این همه در اواخر سال 1939 همچون یک پزشک بر روی کشتی نظامی متعهد به خدمت می‌شود»
بسیج نمی‌شود؟؟!! بر روی کشتی؟؟!! همچون یک پزشک متعهد به خدمت می‌شود؟؟؟؟؟!!!! «تصمیم خود را برای همکاری بی حد و حصر خود برای نوشتن گرفته است. ص 17» همکاری چه معنایی در جمله دارد؟
«در ابتدا متهم به خیانت شده ولی نهایتاً به خاطر اسناد طبیعت برای آسیب رساندن به دفاع ملی بر حسب عبارات قانونی مورد قضاوت قرار می‌گیرد. ص 18» اسناد طبیعت دیگر چه مزخرفی است؟؟؟!!
با خواندن چند صفحه از این کتاب لااقل در احساس کینه و نفرت با سلین شریک شدم
نگارش در تعارض زندگی نامه لوئی فردینان سلین
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک