رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

ستیز و سازش: زرتشتیان مغلوب و مسلمانان غالب در جامعه ایران نخستین سده‌های اسلامی

ستیز و سازش: زرتشتیان مغلوب و مسلمانان غالب در جامعه ایران نخستین سده‌های اسلامی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 22 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 22 رای
کتاب ستیز و سازش اثر جمشید ک‌. چوکسی‌، به بازسازی رخدادهای چهار سده (از سده هفتم تا یازدهم میلادی‌) و تحلیل آن‌ها می‌پردازد و می‌کوشد نیروهای محرکه تغییرات سیاسی مذهبی این دوره از تاریخ ایران را بشکافد. شکست شاهنشاهی ساسانی‌، ظاهراً به خاطر محاسبات غلط نظامی و نیز نزاع‌های دسته‌ها در دورن دربار سلطنتی ایران بوده است‌. مولف با رویکردی برخوردار از تصور قوی و نیز تحلیل‌های صریح و بی‌پرده‌، شرح می‌دهد که چگونه بزرگان نوظهور و طبقات زیردست تازه‌، این تغییرات را دامن زدند و چگونه «ستیز و سازش‌، ساز و کارهایی شدند که پیدایی تشکیلات تازه از بحران اجتماعی را سهولت بخشید.»
در این پژوهش، شیوه‌های رفتار جمعی زرتشتیان و مسلمانان طی سده‌های اول تا هفتم هجری بررسی می‌شود .همچنین درباره این که چگونه زرتشتیان و مسلمانان سرانجام شکلی جدید به جامعه ایران بخشیدند ابراز نظر شده است .علاوه بر آن، در خصوص گسترش اسلام، موفقیت نهادهای اسلامی و زوال تدریجی دین زرتشتی از دریچه سیاست، ادبیات، دین، اقتصاد و اجتماع بررسی و ارزیابی شده است . بدین ترتیب، در این کتاب نویسنده به بررسی روابط متقابل زرتشتیان و مسلمانان از نخستین برخوردهای آنان با یکدیگر در طول سده هفتم میلادی تا اواخر سده سیزدهم میلادی اهتمام نموده است .دوره‌ای که در آن عرف و قوانین اسلامی در قلمرو ایران سلطه‌ای بلامنازع یافته بود .
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
omidrouzdar
omidrouzdar
1398/07/08

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ستیز و سازش: زرتشتیان مغلوب و مسلمانان غالب در جامعه ایران نخستین سده‌های اسلامی

تعداد دیدگاه‌ها:
3
کتابی متفاوت .. به شدت خوندنش رو توصیه میکنم
سپاس از لطفتان خیلی به دنبال این کتاب بودم. ممنونم
ستیز و سازش: زرتشتیان مغلوب و مسلمانان غالب در جامعه ایران نخستین سده‌های اسلامی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک