رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
کردها و فرقه دموکرات آذربایجان
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 15 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 15 رای
کتاب کردها و فرقه دموکرات آذربایجان گزارش هایی از کنسولگری امریکا در تبریز – دی 1323- اسفند 1325 که مجموعه ای از گزارش های کنسولگری ایالات متحده در تبریز در سالهای بحرانی بعد از جنگ جهانی دوم می باشد در سال 1389 و با ترجمه کاوه بیات از سوی نشر شیرازه در 195 صفحه م نتشر شده است. این کتاب شامل مقدمه ای کوتاه به خامه کاوه بیات، فهرست موضوعی اسناد و گزارش ها، گزارش های کنسولگری امریکا و هم چنین فهرست اعلام می باشد.
این کتاب اثری مهم در حوزه مباحث مربوط به اشغال شمال ایران از سوی شوروی و غائله 21 آذر می باشد و شامل گزارش های مهمی از کنسولگری امریکا در تبریز، در یک دوره 20 ماهه است که بر فعالیت های شورشیان طیف قاضی محمد تمرکز بیشتری دارد. به نظر می رسد با توجه به اطلاعات ارزشمندی که این کتاب، در اختیار ما قرار می دهد و به ویژه انتساب این «گزارش های محرمانه» به مقامات کنسولی و دیپلماتیک کشوری ثالث، بعد از این یکی از منابع مهم در بررسی تاریخچه فرقه دموکرات آذربایجان و به ویژه حزب دموکرات کردستان به رهبری قاضی محمد به شمار خواهد رفت.
امریکایی ها به ویژه از سال 1325 روابط نزدیکی با قاضی محمد ایجاد کردند و در یک دوره عملا نقش واسطه میان وی و دولت ایران را بر عهده گرفتند. پس از مدتی قاضی محمد از راه رفته منصرف شد و وفاداری مجدد به دولت را بر رابطه پرتنش با پیشه وری و روس ها ترجیح داد. امریکایی ها نیز بر حسب منافع خود علاقه داشتند تا این اختلاف میان را بیشتر کنند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
anooshervan
anooshervan
1398/06/13

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کردها و فرقه دموکرات آذربایجان

تعداد دیدگاه‌ها:
1
کمونیست ها انترناسیولیست های میهن فروش همان هائی هستند که میخواستند نفت شمال تقدیم استالین کنند حالا برای ما فیگور میگیرند همان ها به دولت ملی ایران دکتر مصدق پشت کردند اگر فکر می کنید من از شما میترسم بیاید رو در ببینم کی میترسه؛ حرف از ترس نزنید که من اصلا باهاش آشنائی ندارم
کردها و فرقه دموکرات آذربایجان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک