رسته‌ها
پیام کافکا
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 323 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 323 رای
تحلیلی از آثار فرانتس کافکا، به قلم صادق هدایت، (1281- 1330ش) که به همراه کتاب "گروه محکومین" _ اثر دیگری از کافکا _ به ترجمه "حسن قائمیان" به شکل کتابی مستقل در 1327 منتشر شد. انگیزه نگارش این تحلیل را می‌توان در همدلی هدایت با کافکا جست. از همان آغاز، هدایت کافکا را در زمره نویسندگان کمیاب قرار می‌دهد و تا پایان شیفته‌وار به بیان اندیشه‌ها و عناصر تشکیل دهنده آثار او می‌پردازد. در این مقام هدایت به واقع عرضه‌گر افکار و آرای خود است که با جهان‌بینی کافکا همسویی دارد. همین تحلیل دست مایه نقد بسیاری از منتقدان آثار هدایت قرار می‌گیرد و از آن در ارزیابی آثار او استفاده می‌شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
62
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Reza
Reza
1389/01/30
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی پیام کافکا

تعداد دیدگاه‌ها:
10
" آدمیزاد یکه و تنها و بی پشت و پناه است و در سرزمین ناسازگار گمنامی زیست می کند که زاد و بو م او نیست.با هیچ کس نمی تواند پیوند و دلبستگی داشته باشد.خودش هم می داند چون از نگاه وجناتش پیداست.می خواهد چیزی را لاپوشانی بکند، خودش را به زور جا بزند، گیرم مچش باز می شود : می داند که زیادی است. حتی در اندیشه و رفتار و کردار هم آزاد نیست......دلیل می تراشد، از دلیلی به دلیل
دیگر می گریزد اما اسیر دلیل خودش است، چون از خیطی که به دور او کشیده شده، نمی تواند پایش را بیرون بگذارد. گمنامی هستیم در دنیایی که دامهای بی شمار در پیش ما گسترده اند و فقط برخوردمان با پوچ است.همین تولید بیم و هراس می کند.در این سرزمین بیگانه به شهرها و مردمان و کشورها و گاه به زنی بر می خوریم، اما باید سر به زیر از دالانی که در آن گیر کرده ایم بگذریم. زیرا دو طرف دیوار است و
در آنجا هر آن ممکن است جلومان را بگیرند و بازداشت بشویم.چون محکومیت سربسته ای ما را دنبال می کند و قانون هایی که به رخ ما می کشند نمی شناسیم و کسی هم نیست که ما را راهنمایی بکند......بالاخره مشمول مجازات اشد می گردیم و در نیمروز خفه ای کسی که به نام قانون ما را بازداشت کرده بود، گزلیکی به قلبمان فرو می برد و سگ کش می شویم.دژخیم و قربانی هر دو خاموشند."

از متن
به دلیل علاقه ی شخصی به هدایت و کافکا ؛مطمءنن این کتاب جذابیت های خاصی رو برای من خواهد داشت...
به قول اخوان:
آیا او چه می دیدست روی جاده ی نمناک....
مقدمه مسخ به قلم هدایت هنرمندانه به معنیه واقعیه کلمه س.ممنون
خواندن کتاب مسخ از کافکا را به همه دوستاران هدایت توصیه می کنم . بهتر است کتاب مسخ را با ترجمه خود صادق هدایت مطالعه کنید.
با امید به موفقیت همه
صادق هدایت با نوشتن این کتاب(پیام کافکا)دین خود را به کافکا واندیشه های او ادا کرده است.
خیلی خیلی خیلی خوبه مرسی از زحمتتون8-)8-)8-)8-)8-):-):-):-):-):-):-);-);-);-);-);-):inlove::inlove::inlove::inlove:
اي كاش نسبت به نويسندگان و روشنفكران اينقدر تعصب نشان نداد و تنها به ديد يك نظر و عقيده به آن نگاه كرد
سپاسگذارم
PDF
2 مگابایت
پیام کافکا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک