رسته‌ها

قرون عثمانی: ظهور و سقوط امپراطوری عثمانی

قرون عثمانی: ظهور و سقوط امپراطوری عثمانی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 35 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 35 رای
امپراتوری عثمانی در 1300 میلادی به فرماندهی عثمان اول بنیاد نهاده شد , در قرن شانزدهم در دوران سلیمان باشکوه که نیروهایش دروازه های وین را به خطر انداخت , به اوج عظمت خود رسید و از آن پس تدریجا تا زمانی که محمد پنجم آخرین سلطان عثمانی به دست مصطفی کمال (آتاتورک) به تبعید رانده شده , در سراشیبی سقوط قرار گرفت .
جان پاتریک داگلاس بالفور , لرد کین راس , که در 1904 م متولد و در 1976 م درگذشت . مورخ و نویسنده انگلیسی است که تاریخ خاورمیانه و به ویژه ترکیه را موضوع اصلی تحقیقات و نوشته های خود قرار داده است .
...عثمانی در مقاطع پایانی عمر خود مشروطه را دوبار تجربه کرد؛ در سال ۱۸۷۶ مشروطه اول توسط نوعثمانیان به رهبری چهره هایی چون مدحت پاشا و نامق کمال اتفاق می‌افتد که منجر به اعلام قانون اساسی و شکل‌گیری پارلمان توسط بوروکرات‌های عثمانی می‌شود، اگرچه مشروطه اول با موانعی روبه‌رو و دچار چالش‌هایی شد، اما نمی‌توان تاثیر آن را در تاریخ عثمانی انکار کرد. برای نخستین‌بار در جهان اسلام قانون اساسی اعلام شد و بنیاد و اساس قانون اساسی در آینده در مشروطه دوم نیز حفظ شد. یعنی مشخص بود که این قانون اساسی اندیشیده شده نوشته شده بود. مشروطه دوم در سال ۱۹۰۸ توسط ترکان جوان رسمیت یافت که در نهایت ترکیه نوین از دل آن سر بر آورد.

فهرست
طلوع امپراتوری
بیزانس جدید
اوج امپراتوری
بذرهای انحطاط
رقابت روسیه
عصر اصلاحات
آخرین سلاطین
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
671
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
sasanpeter1949
sasanpeter1949
1398/04/08

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی قرون عثمانی: ظهور و سقوط امپراطوری عثمانی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
قرون عثمانی: ظهور و سقوط امپراطوری عثمانی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک