رسته‌ها
جنگ های صلیبی - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 79 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 79 رای
مروری بر کتاب

جنگ‌های صلیبی به سلسله‌ای از جنگ‌های مذهبی گفته می‌شود که به دعوت پاپ توسط شاهان و نجبای اروپایی داوطلب برای بازپس‌گیری سرزمین‌های مقدس از دست مسلمانان برافروخته‌شد. صلیبیون از جای‌جای اروپای غربی در جنگ‌هایی مجزا بین سال‌های ۱۰۹۵ تا ۱۲۹۱ شرکت‌داشتند. جنگ‌های مشابهی نیز در شبه‌جزیره ایبری و شرق اروپا تا قرن ۱۵ میلادی برپا بود. مبارزان صلیبی یا به اختصار صلیبیون مسیحیان کاتولیکی بودند که بر علیه مسلمانان و مسیحیان ارتدوکس در قلمرو روم شرقی و در ابعاد کوچکتر با اسلاوهای و بالتهای پگان، مغولها، و خوارج مسیحی جنگیدند؛ گرچه در بازه‌هایی مسیحیان ارتدوکس با آنها متحد شده، برعلیه مسلمانان می‌جنگیدند. صلیبیون توسط پاپ مورد تکریم قرار گرفته و آمرزیده‌می‌شدند. صلیبیون در ابتدا با هدف بازپس‌گیری اورشلیم و سرزمین‌های مقدس از دست مسلمانان شروع به جنگ کردند و مبارزات آنها در حقیقت پاسخی بود به درخواست رهبران امپراتوری روم شرقی برای جلوگیری از پیشروی ترکان سلجوقی در آناتولی. همچنین، عبارت جنگ‌های صلیبی برای توصیف مبارزاتی همزمان و پس از آن در قرن ۱۶ به کار می‌رود...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
181
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
HeadBook
HeadBook
1392/08/02

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی جنگ های صلیبی - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
18
دبیرزادۀ عزیزم، کتاب مقدّس کتاب بالینی این حقیر است. منبع تمامی تلمیحات دینی و مذهبی آثار ادبی انگلیس و امریکا را باید در آن جستجو کنم. دیگر اضافه نمی‌‌کنم که قصص‌الانبیاءهای ما بی‌استثناء مقتبس و مأخوذ از این کتاب عالیقدر هستند. بله، درست می‌فرمایید. شاید کسی به قدر من کلیمی‌ها و مسیحیان عزیر را دوست نداشته باشد و همۀ این عزیزان برای من حسابشان از حساب سیاستمدارانشان جداست. متأسّفانه الآن نشانی سایتی را که می‌خواهم درباره‌اش خدمتتان چیزهایی عرض کنم به خاطر ندارم و فایل‌های آن را هم نمی‌توانم پیدا کنم. روزی در یک سایت مُعْظَمِ مربوط به شعر جهان به صفحاتی بسیار زیاد برخورد کردم که استادانه در آنجا جای داده شده بود. این صفحات از جانب فردی کلیمی در آنجا گذاشته شده بود که هزاران عکس را به شیوه‌ای تطبیقی ارائه کرده بود که وضعیّت کنونی مسلمان فلسطین را دقیقاً در اماکن و زمانهایی کاملاً مشابه یهودیان آلمان در جنگ جهانی دوّم نشان می‌داد. خیال می‌کردم آن فرد قصدش این بوده که اکنون انتقام آنها را می‌گیرند ولی با مداقّه و مطالعۀ متون آنها متوجه نیّت انسانی و انساندوستانۀ آن فرد کلیمی شدم. مشارکت همۀ اقلیّت‌های دینی عزیز در جنگ تحمیلی بر کسی پوشیده نیست. متأسّفانه موجودات انسان‌نما در میان تمامی ادیان و مذاهب هستند. قصد این حقیر فقط یادآوری حقیقتی به موحّدین و حتّی ملحدین برای هم‌زیستی برادرانه و خواهرانۀ آنها بود.
امیدوارم این رشته سر دراز پیدا نکند و با همین چند کلام ما پایان بپذیرد تا مانند بسیاری از مباحثات و مجادلات بیهوده در اینجا موجب ملال و رنجش دوستان دیگر نشود. این حقیر در همین جا از ادامۀ این بحث کناره می‌گیرد و برای همۀ عزیزان تندرستی و کامروایی و شادمانی آرزو می‌کند.
[quote='دبیرزاده']
در ضمن در عراق و سوریه و بسیاری از جاهای دیگر مسیحیان متحد با شیعیان بر علیه تکفیری ها میجنگند.[/quote]
آقای دبیرزاده بهتر است بگوید در عراق و سوریه مسلمانان بر علیه تکفیری ها می جنگند در سوریه و عراق فقط شیعه نیست که با تکفیری ها می جنگد بلکه تمام مذاهب اسلامی با تکفیری های مزدور می جنگند.(البته اضافه کنم که این نوشته من به معنای مهر تایید زدن بر عقایدی که امامت را قبول ندارند نیست بلکه می گویم برادران مسلمانی که در مسئله جانشینی با آن ها اختلاف نظر داریم مسلمان هستند و برخلاف تکفیری ها و نباید تکفیری ها را با برادران مسلمان دیگر یکی دانست و این مسئله اختلاف در جانشینی هم به زودی انشاالله حل خواهد شد همچنان که ما شیعیان به امامان احترام قائلیم برادران اهلسنت نیز احترام ویژه ای به امامان دارند و هیچگاه به مانند تکفیری ها دست به تخریب اماکن مقدس تشیع نمی زنند کسی که این کار را کرد تکفیری است و شیعه ای که با آنها جهاد نکند و این مزدوران و تکفیری های خبیث را از روی زمین محو نکند شیعه علی و حسینی نیست)
صلیبیان دست به دامان مسلمانان شده اند،و بیشترشان هم فرار کرده اند،این مسلمانان هستند که جان و مال و ناموس صلیبیان را در مقابل تکفیری ها حفظ کرده اند
جناب "دفتر پور "
همواره انسانهایی بوده اند و هستند که به بهانه دین و معنویت ، به جنگ و غارت و اشغال دست زده اند و درباره علت جنگهای صلیبی هم میتوان هزاران صفحه نوشت و این تکفیر گری مربوط به دین خاصی نمیشود وگرنه اگر شما کتاب عهد جدید انجیل را بخوانید عیسی مسیح هیچگاه خواهان آزار دیگران نبوده است ، افسوس که درنده خویی در نهاد آدمی است و ای کاش دینها میان مردم صلح و دوستی و عدالت برقرار میکردند.
در ضمن در عراق و سوریه و بسیاری از جاهای دیگر مسیحیان متحد با شیعیان بر علیه تکفیری ها میجنگند.
دوست عزیزم، شیعۀ علی (ع)، فقط قضیّه بازپس گیری نبوده. ما به مصداق "چون که صد آمد نود هم پیش ماست" به همۀ انبیاء الهی (علیهم‌السّلام) اعتقاد داریم، ولی نصارا تا حضرت عیسی (ع) را قبول دارند و منکر رسالت حضرت ختمی مرتبت، محمّد مصطفی (ص)، هستند و جهود منکر عیسی (ع) و حضرت محمّد (ص). اوّلین شعری که در ادبیّات انگلیسی مضبوط است و همزمان با بعثت حضرت رسول سروده شده طلایۀ فکر صلیبی، بسیار پیشتر از وقوع جنگهای صلیبی، است. داستانی جعلی که برای شاعر این شعر ساخته‌اند (Caedmon) برای ضربه به جنبۀ وحیانی قرآن مجید و رسالت الهی حضرت رسول (ص) است و خواسته‌اند به مردم خود اینگونه تلقین کنند که قرآن هم مانند این شعر و پیامبر اسلام هم مانند این شاعرِ مکتب‌ندیده و امّی موضوعشان امری مربوط به الهام است، نه وحی! اینها از همان بدو ظهور اسلام نقشۀ جنگ با مسلمانان را در سر می‌پرورانده‌اند. قضیّۀ جنگ‌های صلیبی و ایجاد امپراتوری عثمانی و بعد اعزام مارکوپولو به دربار چین و مغولستان و ترغیب مغولان به حمله به سرزمین‌های ما و بعد درگیر-سازی عثمانی و صفویّه برای ماهیگیری از آب گل‌آلود و بعد تسلیح اعراب برای تجزیه عثمانی دنبالۀ خباثت ذاتّی آن خبیثان است.
یک سؤال از خواهران و برادران مسیحی: اگر اسلام با زور شمشیر توسعه یافت و حضرت عیسی مسیح (ع) اهل مسالمت بود. چرا پیروان ایشان که مدّعی صلح و مهر هستند به جز جنگ‌های دویست‌سالۀ صلیبی آتش دو جنگ خانمانسوز اوّل و دوّم جهانی را افروختند؟ چرا عملاً دست عشق و برادری به جانب مسلمانان ذراز نمی‌کنند؟ و تا به کی باید از طریق مسلمانان خفته‌ای مانند حلقه-به-گوشهای سعودی و مالزی و غیره مسلمانان، و خصوصاَ شیعیانِ فلسطین، بوسنی و هرزگوین، عراق و افغانستان، سوریّه، بحرین، یمن، و حتی مصر و جاهای دیگر را قتل عام کنند؟
جنگ های صلیبی هنوز هم ادامه دارد ولی به شکلی جدید
بسیاری می خواهند چهره اسلام را گاندیسمی کنند تا اسلام واقعی را از بین ببرند اما کور خوانده اند اینها توهمات ذهن مریضشان است،اسلام تا زمانی که کفر پا برجاست سلاح بر زمین نمی گذارد و تا ریشه کنی کفر جهادی است.
داداش قربون دستت جلد 2 رو هم بزار خیلی لازم دارم!!!!
ممنون و خسته نباشی:-):-):-):-)
به نظر من کتاب خوبی است .لطفا جلد دومش را هم بگزارید .ممنون
صد و نود و شیش سال خون ریزی سر هیچ و پوچ ای وای ای وای بر من ! :O
[quote='HeadBook']گشتم نبود جلد 2، شما بگردید شاید پیداش کردید (;[/quote]
تو یخچال جا گذاشتیش وقتی رفتی آب بخوری. زود برو برش دار آپش کن کتابی جونم. نویسنده اش هم بزن Headketabi تا بی نوبت و فوری آپ بشه چشم ما روشن بشه :-)
جنگ های صلیبی - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک