رسته‌ها
کشیش ویکفیلد
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 12 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 12 رای
✔️ اولیور گولد اسمیت یک شاعر، نمایشنامه نویس و نویسنده انگلیسی – ایرلندی بود که تاریخ و محل تولد او کاملا مشخص نیست. او خودش بیک خبرنگار که با او مصاحبه میکرده است گفته بود که از اطرافیانش شنیده است که در دهم نوامبر ۱۷۲۸ در یکی از استانهای ایرلند بنام لانگ فورد متولد شده است. پدرش در همان ناحیه کشیش اعظم کلیسا بوده است. پدر بزرگ او هم مردی مذهبی و مدیر یک مدرسه مذهبی بوده است. در سال ۱۷۴۴ گولد اسمیت موفق به ورود به کالج ترینیتی دوبلین که مهمترین و قدیمی ترین دانشگاه ایرلند بشمار میرود شد و با درجه دکترا از این دانشگاه فارغ التحصیل گردید. او مدتی هم در دانشگاه ادیمبورو پایتخت اسکاتلند به فرا گرفتن علم پزشکی پرداخت.
کتاب کشیش ویکفیلد را در سال ۱۷۶۱ نوشت و بسرعت بصورت یکی از پر خواننده ترین کتابهای دوره ویکتوریا در آمد. این کتاب تاثیر زیادی روی نویسندگان بعد از خودش گذاشت . جرج الیوت در کتاب میدل مارچ ، جین آستن در کتاب مشهور خود ' اما ' ، چارلز دیکنز در دو کتاب خود بنامهای قصه دو شهر و دیوید کاپرفیلد ، مری شلی در کتاب فرانکن اشتاین ، شارلوت برونته در کتابهای پروفسور و ویلت ، لوئیزا می آلکوت در کتاب زنان کوچک و یوهان ولفگانگ گوته در کتاب غمهای ورتر جوان از نوشته های این کتاب بهره گرفته اند.
نویسندگان معاصر هم از این قاعده مستثنی نیستند. کتاب مشهور نقاب رنگین نوشته سامرست موآم بر اساس شعری که در باره یک سگ دیوانه سروده شده و در این کتاب ظاهر شده ، پایه گذاری شده است. این کتاب سامرست موآم توسط همین مترجم و توسط همین مؤسسه منتشر شده است.
داستان کتاب از این قرار است که دکتر پریمروز که کشیش ویکفیلد است در وضع مالی خیلی خوبی بسر میبرد. او دو دختر و چهار پسر دارد. پسر بزرگش با دختری ثروتمند بنام آرابلا نامزد کرده ولی در شب ازدواج دکتر پریمروز بر حسب اتفاقی که خود او در آن تقصیری نداشت تمام ثروت خود را از دست میدهد. عروسی پسرش بهم خورده و این خانواده مجبور میشوند از خانه بزرگ و مناسب خود به دهات دور دست نقل مکان کنند. از این ببعد بخت و اقبال به این خانواده پشت کرده و آنها با مشکلات عدیده و غیر قابل پیش بینی مواجه میشوند.
اعتقاد راسخ کشیش به اصول مذهبی با وجود تمام بد بختیها سست نشده و او بر حسب تعلیمات مذهبی که خود او مبلغ آنست حتی دشمنانش را بخشیده و آنها را نفرین هم نمیکند. روز بروز وضع این خانواده از هر لحاظ بدتر و وخیم تر میشود. آیا در پس ابرهای سیاه بدبختی و مذلت ، خورشید درخشان منتظر نشسته که با انوار جان بخش خود بار دیگر روح شادی و امید در آنها دمیده و به آنها کمک کند که ایام فقر و نابسامانی را وادی فراموشی بسپارند؟
نکته مهم اینجاست که بعد از قریب سیصد سال که از نوشتن این کتاب میگذرد هنوز بسرعت با خواننده رابطه عاطفی بر قرار کرده و خواننده ، خود را در این ماجرا ناظر بیطرف نمیپندارد. این کتاب برای اولین بار بزبان فارسی ترجمه شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
160
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
toorajhashemi
toorajhashemi
1398/03/05

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کشیش ویکفیلد

تعداد دیدگاه‌ها:
2
ترجمه این اثر واقعا بده یا بد لیتیو گرافی شده.
میشه بفرمایید این کتاب چه سالی ترجمه شده ؟
کشیش ویکفیلد
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک