رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
خبرنویسی مدرن
امتیاز دهید
5 / 5
با 3 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 5
با 3 رای
مقدمه مولف:
خبرنویسی مدرن رگه اصلی تحولات سایبرژورنالیسم را شکل می دهد. رگه اصلی این کتاب نیز همین پدیده خبرنویسی مدرن است. برای آشنایی با خبرنویسیِ مدرن، شناخت خبرنویسیِ سنّتی یک ضرورت است، شما باید هم نقاط قوت و هم نقاط ضعف خبرنویسی کلاسیک را بشناسید. پس بیش از هر چیز باید بگویم مخاطبِ این کتاب کسانی هستند که با خبرنویسی کلاسیک آشنا می باشند.
من برای تبیین پدیده مورد بحثِ این کتاب از ۹ مقاله استفاده کرده ام. عناوین مقالات به جز مقاله اول که نگاهی پس زمینه ای به بحث دارد، کاملاً گویای حوزه مورد بررسی خود هستند.
نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که برای درک خبرنویسی مدرن، درک زمانه سایبر و در این بحث درک روزنامه نگاری سایبر بمثابه بافت حاکم بر خبرنویسی مدرن ضرورت داشته و من هم کوشیده ام به این ضرورت توجه کنم. و همین ضرورت باعث شده تا آخرین مقاله این کتاب حتی اتفاق مدرن و بلاگ نویسی را هم دربر بگیرد.
و بالاخره مایلم از همکار ارجمند جناب آقای رضا یکرنگیان مدیر انتشارات خجسته هم تشکر کنم. این تشکر دو دلیل دارد:
اول: همت ایشان در انتشار آثار مربوط به ارتباطات که متاسفانه کمتر مورد توجه سایر ناشران قرار گرفته است.
دوم: بابت اینکه همت ایشان شاملِ حالِ من هم شد و شما الان به همین دلیل خواننده کتاب خبرنویسی مدرن من شده اید.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1398/07/01
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خبرنویسی مدرن

تعداد دیدگاه‌ها:
1
خبر را باید کوتاه نوشت، حتی اگر به خبر طولانی نیاز مبرمی داشته باشیم .» این یکی از نکاتی است که دکتر شکرخواه در این کتاب بر آن تاکید می کند. موضوعی که در روزنامه نگاری دنیا نیز مورد تاکید است، طبق پژوهش های جهانی که توسط رسانه های معتبر دنیا تهیه شده است بیش از نیمی از مخاطبان رسانه های مکتوب تنها تا 500 کلمه گزارش های خبری را مطالعه می کنند و به خواندن ادامه بحث علاقه ای نشان نمی دهد، به همین خاطراست که در این رسانه ها از روزنامه نگاران خواسته می شود گزارش های خبری شان را در 500 کلمه خلاصه کنند.
خبرنویسی مدرن
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک