رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
بررسی انقلاب ایران
امتیاز دهید
5 / 4.9
با 11 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.9
با 11 رای
بررسی انقلاب ایران که با درآمدی پیرامون تاریخ معاصر به خوانندگان عرضه شده، اثری است از عمادالدین باقی که در دو بخش و چندین فصل تنظیم شده است. بخش نخست این اثر به جنبش های سیاسی از تنباکو تا پیش از انقلاب اسلامی ایران می پردازد. در فصل نخست از این بخش ابتدا یک نگاه گذرا به بازه ی زمانی پیدایش صفویه تا امتیاز تنباکو انداخته می شود و سپس خود جنبش تنباکو به طور مفصل مورد بررسی قرار می گیرد. پس از آن عمادالدین باقی با نیم نگاهی به جنبش مشروطه، مقدمات و نتایج آن را تشریح می کند و نوبت به عملکرد رضاخان، از زمان کودتای وی تا سقوط او می رسد. بررسی انقلاب ایران با نگاه به نهضت ملی و جنبش هایی که در سال های ۴۱ و ۴۳ تا انقلاب اسلامی شکل گرفتند، ادامه می یابد.
بخش دوم کتاب، جنبش های انقلابی ایران را بین سال های ۵۵ تا ۵۷ بررسی می کند و از فضای باز ایجاد شده تا جرقه ای که منجر به انقلاب شد، صحبت می کند. از قسمت های مهم این بخش می توان به ظهور و سقوط کابینه شریف امامی و ازهاری و آخرین تلاش های شاه و آمریکا برای ابقای سلطنت اشاره کرد. در نهایت کتاب به بازگشت امام و پیروزی انقلاب اسلامی می رسد و جنبه های مختلف آن را از زمان ورود امام، قیام بهمن ماه و سقوط نظام، مورد بررسی قرار می دهد. در این قسمت همچنین خصیصه های رهبری انقلاب و شیوه هایی که امام خمینی ره در این زمینه به کار بستند، به دقت تجزیه و تحلیل می شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/09/20
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بررسی انقلاب ایران

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
بررسی انقلاب ایران
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک