رسته‌ها

تاریخ صد ساله احزاب و سازمانهای سیاسی ایران - جلد ۲

تاریخ صد ساله احزاب و سازمانهای سیاسی ایران - جلد ۲
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 11 رای
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 11 رای
از انقلاب بهمن ۱۳۵۷ تا ۱۳۸۴

هدف از نگارش این کتاب، ارزیابی تاریخی و رشد تشکیلاتی و عقیدتی احزاب و سازمانهای سیاسی متعلق به این چهار نیروی اساسی در دوره های مشخص تاریخ تکامل صدسالۀ اخیر ایران (از آغاز انقلاب مشروطیّت تا کنون) میباشد. در بررسی پروسۀ تکاملی موقعیّت ژئوپولیتیکی ایران به عنوان یک کشور توسعه نیافته پیرامونی و رابطه آن با نظام جهانی سرمایه، اکثر مورخین، من جمله نگارنده، تاریخ سیاسی ایران معاصر را به دوره های مشخص ولی بهم پیوسته تقسیم می کنند.
این کتاب، که در دو جلد انتشار یافته است، شامل ده فصل است. فصل های اوّل تا هفتم، که محتوی جلد اوّل میباشند، دوره های مختلف تاریخ معاصر ایران از انقلاب مشروطیّت تا ا نقلاب بهمن ۱۳۵۷ را در برمیگیرند. هریک از این فصل ها، بعد از مرور به مشخصات عمده و روند کلی هر دورۀ مشخص، کم و کیف پیدایش و تحوّل احزاب و سازمانهای سیاسی آن دوره را بررسی می کند. فصل های هشتم، نهم و دهم، که محتوی جلد دوّم را تشکیل میدهند، چند و چون احزاب و سازمانهای سیاسی دورۀ بعد از انقلاب ۱۳۵۷ تاکنون را تشریح می کنند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
1024
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
raminsb
raminsb
1400/03/08

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ صد ساله احزاب و سازمانهای سیاسی ایران - جلد ۲

تعداد دیدگاه‌ها:
1
تا صفحه‌ی ۵۳۲ درست اسکن شده، میره به صفحه‌ی ۳۱۵ و دوبار تکرار میشه تا پایان. با آدوبی آکروبات بهتره ۳۱۵ تا ۵۳۲ تکراری حذف بشه و تعداد کل صفحات از ۱۰۲۵ به ۸۰۷ میرسه.
تاریخ صد ساله احزاب و سازمانهای سیاسی ایران - جلد ۲
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک