رسته‌ها

امیرکبیر یا قهرمان مبارزه با استعمار

امیرکبیر یا قهرمان مبارزه با استعمار
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 23 رای
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 23 رای
این کتاب, تحقیقی است درباره مبارزات ضد استعماری "امیرکبیر" که در هفت بخش سامان یافته است. در ابتدای کتاب تصویری از اوضاع و احوال کشور قبل از زمامداری امیرکبیر ترسیم می‌گردد; سپس اقدامات و اصلاحات و مبارزات او بر ضد استعمار و عمال استعمار بازگو می‌شود و پس از آن, وضع کشور پس از سقوط امیرکبیر و تجدید استعمار بررسی و ارزیابی می‌گردد. در بخش اول به "عوامل خاص تربیت امیرکبیر" اشاره شده است. بخش دوم به اوضاع "پیش از امیر" مربوط می‌شود که شامل دو فصل "آثار شوم پیمان ترکمان چای" و "در راه احراز کرسی صدارت" است. بخش سوم تحلیلی از "سیاست داخلی امیرکبیر" که این موضوعات را "تمرکز قدرت یا مبارزه با ملوک الطوایفی", "تنظیم بودجه یا مبارزه با استعمار اقتصادی", "تشویق صنعت و تکثیر ثروت", "تقویت بنیه دفاعی", "نهضت فکری و علمی", "امیرکبیر و مذهب". بخش چهارم با عنوان "سیاست خارجی امیرکبیر" از این مباحث تشکیل شده "امیر و نفوذ استعمارگران", "جلوگیری از مداخله خارجی در امور داخلی", "جاسوسی به نفع اجانب", "استفاده از مذهب", "امام زمان", "اسناد جاسوسی", "امیرکبیر و اقلیت‌های مذهبی", "امتیار بیگانه, یا دزدی رسمی", "امتیاز حکومت بر خلیج‌فارس", "افغانستان", "کارشکنی بریتانیا و نقشه‌های دیگر امیر". پایان کار و سرنوشت امیرکبیر موضوع بخش پنجم کتاب است. در بخش ششم نیز قضاوت‌های دیگران و سخنان و نوشته‌های صاحب نظران درباره امیرکبیر آمده است. آخرین بخش کتاب نیز به اوضاع ایران پس از امیرکبیر اختصاص یافته "عقب‌گرد در سیاست خارجی", "امتیاز رویتر یا استعمار بی پرچم" و "دوران امتیازات". کتاب با فهرست مطالب و اعلام به پایان می‌رسد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
466
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/08/28
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی امیرکبیر یا قهرمان مبارزه با استعمار

تعداد دیدگاه‌ها:
2
با توجه به زمینه تحقیقی جناب هاشمی در مورد امیر کبیر مشخص است که نسبت به اطرافیانشان چندین کتاب در عمر با ارزششان مطالعه کرده بودند و این جای بسیار امیدواری است!
وقتی ما شاه سردار اکبر-سردار سازندگی داریم که میگفت ار زمان مادها - قبل از پیدایش تاریخ مکتوب ایران- تا کنون و زمان من از ده هرار سال پیش تا الان اینقدر سازندگی و خدمت به مردم و ایران و بشریت نشده ؟- و در اقدامی انقلابی و بزرگ ایشان کارخانه و نوشابه کوکاکولای آمریکای را به ما ملت ارزانی میدارد جنرال موتورز کرمان موتورز می اورد .سیمای امیر کبیر دیگر مجو رنگ باخته است هر چند که قبل از تحقیقات و تدقیقات میدانی مستمر و پیگیر و طاقت فرسا ی او اطلاعات ما از امیر کبیر ناچیز تقریبا هیج بود - وخدمات ترور ایشان در اعدام انقلابی منصور خود فروخته آلمان الخ - و خدمات سد سازیهای او از جمله مشرو ب و سیراب ساختن خوزستان - با احداث سد گتوند شوشتر که محیط زیست نمیدانم از حسادت میگوید محیط زیست و خوزستان را دارد از بین مبیرد- افسوس که فعالیتها ایشان به توسط مرعشی برادر خانمش و تیم کرمانیها در مجلس برای تصویب مادام العمری ریاست جمهوری به ثمر نرسید - آه و افسوس - البته ایشان به شنا در شمال شهر و در کاخ های مصادره ای و ورزش علاق داشت و از کم لطفی در عدم توفیق در ریاست جمهوری به خدا هم پناه میبرد و بدین گونه خیلی خدا پرست بود و ما مردم برای قدر دانی پسرش را رییسمان کردیم که پاینده رییس باد ا!! -که دیگر نیاز به خواندن خدمات امیر و مبارزه اش با استعمار نمی ماند و مقصود حاصل است او ست سردار و اوست ناجی و اوست امیر ما -- وافسوس !!
امیرکبیر یا قهرمان مبارزه با استعمار
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک