رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
تحقیق در رسانه های جمعی
امتیاز دهید
5 / 4.9
با 8 رای
امتیاز دهید
5 / 4.9
با 8 رای
دو نویسنده کتاب با ذکر مثال های متعدد از حوزه پژوهش های ارتباطات مباحث کتاب را تشریح می کنند. آنان به جای تاکید بر پیچیدگی های نظری بر راه حل های پژوهشی عملی تاکید دارند و مناسب ترین فنون پژوهشی را برای یافتن راه حل های واقعی به خواننده معرفی می کنند.
نویسندگان کتاب به شکلی کاملا واضح و در قالب فرآیندی سه مرحله‌ای که تمرکز آن بیشتر به ارائه‌ راه حل‌هاست، توانسته‌اند به پیچیدگی‌‌های نظری و تشریح تحقیقات ‌بپردازند.
در این اثر علاوه بر روش های کمی و آماری مبحثی نیز درباره روش های کیفی مطرح شده است. مراحل طراحی پژوهش، اجرای پژوهش، نمونه گیری، فرآیندهای پژوهش (روش های پژوهش کیفی، تحلیل محتوا، پژوهش پیمایشی، پژوهش طولی، پژوهش آزمایشی)، تحلیل داده ها (مقدمه ای بر آمار، آزمون فرضیه، روش ها آماری پایه)، کاربردهای پژوهش (در رسانه های چاپی، در رسانه های الکترونیکی، در آگهی بازرگانی و روابط عمومی، در تأثیر رسانه ها)، و تحلیل داده ها و گزارش دهی (رایانه در پژوهش و اصول اخلاقی و حمایت مالی در گزارش نویسی) فصل ها و بخش های اصلی این کتاب اند و نویسندگان با ذکر مثال های متعدد از حوزه پژوهش های ارتباطات مباحث و فصول کتاب را برای خواننده بسیار روشن ساخته اند.
در تلاش برای فهم هر پدیده، پژوهشگران باید بدانند که چگونه پژوهش کنند و بدانند از یک عملیات پژوهشی چه کارهایی بر می آید. رویکرد عملی که بیش از همه روش ها در پژوهش رسانه های جمعی کاربرد دارد و مستلزم ارزشیابی نظام مند و عینی اطلاعات است یکی از روش های پژوهش است که در این اثر به آن پرداخته می شود.
پژوهشگر باید تصمیم بگیرد که می خواهد رویکرد توصیفی باشد یا تحلیلی. هدف مطالعه را تعریف کند، منابع موجود را در زمینه تحقیق خود بررسی کند، رویکرد پژوهش، طرح پرسشنامه و نمونه را انتخاب کند، داده ها را تحلیل و تفسیر کند و در آخر تصمیم بگیرد که نتایج را چاپ و منتشر کند یا خیر.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/06/17

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تحقیق در رسانه های جمعی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تحقیق در رسانه های جمعی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک