رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

سیاست نبوی: مبانی، اصول، راهبردها

سیاست نبوی: مبانی، اصول، راهبردها
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 9 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 9 رای
کتاب «سیاست نبوی؛ مبانی، اصول، راهبردها» اثر علی اکبر علیخانی و جمعی از نویسندگان از سوی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی منتشر شده است.
سیره و زندگی اجتماعی پیامبران الهی چنان با تعلیمات و آموزه‌های دینی‌شان آمیخته و عجین است که در درک و شناخت هر یک از آنها بدون دیگری ناممکن و یا دست کم ناقص است.
در این میان حیات دینی و سیاسی محمد بن عبدالله، پیامبر اسلام(ص)، وضع خاص و شاید منحصر به فرد را پیش می‌نهد. او آخرین پیامبری است که تا اولین پیامبر الهی پیش از خود را تایید می‌کند و این پیام ازلی دین را تا ابد ندا می‌دهد که پیوندی از توحید و عدالت، مبدا و مقصد حیات آدمی است. از این رو، او و سیره او برای انسان اسوه است.
این کتاب مشتمل بر مجموعه مقالات و در شش بخش اصلی تنظیم شده و دارای مقدمه و نمایه است.
فهرست بخشهای این کتاب عبارتند از: مبانی سیاست نبوی، دولت و حکومت نبوی، روندهای تصمیم‌گیری و سیاستگذاری، صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز در سیره نبوی، سیاست خارجی دولت نبوی، سیاست نبوی از تاثیرگذاری تا الگوسازی.
شیوه فهم سیره سیاسی پیامبر اثر محمد پزشکی، خردورزی در سیاست نبوی اثر مقصود رنجبر، پیامبر اعظم و تاسیس دولت اثر محمدرضا حاتمی و ساختار قدرت و نظام اداری در مدینه اثر روح الله تولایی و مریم حمیدزاده از جمله موضوعاتی هستند که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
شورا و مشورت در سیره نبوی اثر منصور میر احمدی، سیره مسالمت آمیز پیامبر با غیر مسلمانان اثر محمد مهدی کریمی‌نیا، اصول سیاست خارجی پیامبر اثر بهرام اخوان کاظمی و پی‌ریزی تمدن اسلامی در سیره سیاسی پیامبر(ص) سایر موضوعات و مقالاتی هستند که در این کتاب مورد توجه قرار گرفته‌اند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/05/09
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سیاست نبوی: مبانی، اصول، راهبردها

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
سیاست نبوی: مبانی، اصول، راهبردها
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک