رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

ماجرای مک فارلین: فروش سلاح، آزادی گروگانها

ماجرای مک فارلین: فروش سلاح، آزادی گروگانها
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 33 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 33 رای
به گفته مهندس هاشمي، كتاب «ماجراي مك فارلين؛ فروش سلاح، آزادي گروگان ها» بازگويي و شرح دقيق ماجرايي است كه در يك سوي آن ايران قرار داشت كه به منظور دستيابي به مهمات و سلاحهاي ويژه، در كنار ملاحظات انسان دوستانه، به منظور رهايي گروگانهاي غربي در لبنان كمك كرد و در سوي ديگر، برخي از شوراي امنيت ملي آمريكا بودند، كه كوشيد با هدف آزاد ساختن گروگان‌هاي مذكور، به ايران سلا ح خارج از رده و انباري بفروشد و بعدها مشخص شد كه عوايد آن را صرف كمك به كنتراها_ مخالفان دولت انقلابي نيكاراگوئه- سازد و در اين ميانه نيز واسطه ها با هدف كسب سود يا شايد هم كمك به ايران يا آمريكا وارد صحنه شدند كه افشاي اين ماجرا به بحراني منجر شد كه روزنامه نگاران در آمريكا ابعاد آن را با ماجراي واترگيت سنجيدند و بر آن عنوان « ايران گيت» نهادند. تمام مساعي معطوف آن شد تا يك روايت دقيق و مستند محض بدون دخالت مسائل سياسي داخلي و خارجي از اين ماجرا تدوين گردد. بنابراين محققين با خواندن و رويت اين ماجرا به راحتي مي‌توانند مسائل مطرح شدة متعدد و متنوع را با اين مستند محك زده و صحت و سقم آن را در يابند.

حبيب‌الله حميدي،‌ ديگر مولف اين كتاب درباره نحوه گردآوري اسناد و مدارك كتاب می گوید: بيش از دو سال براي تدوين اين كتاب و گرد آوري اسناد دست اول و ارائه آن در لابلاي متن اصلي و پيوست‌ها زمان صرف شده است.
به گفته وي يكي از وجه مميزة اين كتاب، روش تحقيق علمي و تحقيق ميداني دقيق است كه مورد توجه قرار گرفته تا جائيكه برخي از مطالب كه در گذشته به عنوان سند دست اولي و منبع قابل وثوق مورد استفاده قرار گرفته بود در اين تحقيق مشخص شده كه يك اقدام حرفه‌اي براي پوشش اغراض در پس آن بوده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1397/01/14

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ماجرای مک فارلین: فروش سلاح، آزادی گروگانها

تعداد دیدگاه‌ها:
2
کتاب "پول خون" با عنوان اصلی "Blood Money" نوشته "Ari Ben-Menashe" ترجمه "دکتر مسعود انصاری" به طور کامل به قضایای ایران-کنترا پرداخته است. این کتاب توسط بنگاه E.Z.Print ، ویرجینیا، چاپ نخست 1372/1993 چاپ گردیده است. خواندن آن برای روشن شدن زوایای تاریک تاریخ معاصر سودمند می باشد.
ماجرای مک فارلین: فروش سلاح، آزادی گروگانها
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک