رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
اتحادیه ابلهان
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 21 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 21 رای
✔️ جان کندی تول رمان اتحادیه ابلهان را در سی سالگی نوشت و بعد از اینکه هیچ ناشری زیر بار چاپ آن نرفت به زندگی خود پایان داد. بعد از مرگ او با تلاش‌های مادرش کتاب از سوی دانشگاه لوئیزیانا منتشر شد و بلافاصله مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. اتحادیه ابلهان سال ۱۹۸۰ در آمریکا منتشر شده‌است.

اتحادیه ابلهان داستان زندگی پسر چاق و تنبلِ سی و چندساله به اسم ایگنیشس است که با مادرش در محله‌ای پست در نیواورلئان زندگی می‌کند و متخصص فرهنگ و هنر قرون وسطا است. روحیه آرمانگرایانه دارد. در عین حال فردی تنبل است که مدام برای خانواده و شهر خود دردسر درست می‌کند. او از جامعه مصرف‌گرای آمریکایی بیزار است. او که معتقد است با فروپاشی نظام قرون وسطا، خدایان هرج‌ومرج و جنون و بدسلیقگی مستولی شدند، عجیب و غریب می‌پوشد، رفتار می‌کند و حرف می‌زند و روزهایش را به تنظیم کیفرخواست تاریخی علیه جامعه و علیه قرن حاضر می‌گذراند.
یک مأمور مخفی دست و پا چلفتی که برای تنبیه به مستراح ایستگاه اتوبوس تبعید شده، پیرمرد عاشق‌پیشه‌ای که فکر می‌کند همه پلیس‌ها کمونیستند، یک پیرزن فقیر دائم‌الخمر، رئیس بی‌انگیزه کارخانه در حال ورشکستگی تولید شلوار و کارمندان و کارگرانی از او درب و داغان‌تر، زنی که به سبک بیمارگونه و مسخره‌ای نظریات نوین روان‌شناسی را بلغور می‌کند و در حقیقت به هجو می‌کشد، هات‌داگ فروش متقلبی که به عنوان ادای دین به سنت و تاریخ نیواورلئان بر تن فروشندگانش لباس فرم دزد دریایی می‌پوشاند: این‌ها و شخصیت‌های دیگری از این قبیل، در ماجراهایی موازی قرار می‌گیرند و در نهایت مانند تکه‌هایی از یک پازل به هم می‌پیوندند تا اتحادیه‌ای از ابلهان را در جامعه‌ای که نمونه عصر حاضر است تشکیل دهند. همچنین با کارها و حرف‌های بی‌معنی و دلقک گونه‌شان بر ادعای «ایگنیشس» قهرمان محوری رمان که جهان امروز را سیرکی متحرک می‌بیند صحه بگذارند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1398/08/20

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اتحادیه ابلهان

تعداد دیدگاه‌ها:
2
هفته ی گذشته نسخه ی الکترونیکی این کتاب رو پیش از این که لینک دانلودش از این سایت برداشته بشه، بارگیری کردم. چند سطر از مقدمه ی مترجم رو خوندم و ادامه اون رو موکول کردم به خریداری کتاب که تا چند روز دیگه به دستم می رسه.
بخشی از ابتدای مقدمه ی مترجم: "جان کندی تول، نویسنده ی کتاب اتحادیه ی ابلهان، در سال 1937 در نیواورلینز لوییزیانا به دنیا آمد. مادرش معلم موسیقی بود و پدرش ماشین فروش." هر چند با خوندن چند سطر از مقدمه نمی شه درباره ی ترجمه ی کل اثر رای داد ولی دست کم هیچ فارسی زبونی به فروشنده ی خودرو، ماشین فروش نمی گه ولی به شیرفروش می گه شیرفروش.
بی تردید این کتاب یکی از شاهکارهای مسلم ادبیات آمریکا در نیمه دوم قرن بیستم است. اثری مشکل ولیکن بی نهایت موشکافانه و به نوعی طنزی تلخ از جامعه آمریکا که ملقمه ای از حماقت و ساده باوری و مصرف گرایی است و کعبه آمال بسیاری. داستان مختص به آمریکا نیست بلکه روایتی است از جهان امروز و فارغ از ملیت و کشورها و جهانی که در حال زوال است. ترجمه بسیار عالی و حرفه ای خاکسار خواندن آنرا دو چندان جذاب ساخته است. به جرات میتوانم بگویم که این تک اثر جان کندی تول را میتوان در کنار برترین آثار ادبی پنجاه سال اخیر قرارداد.
اتحادیه ابلهان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک