رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
درمان اختلالات دیکته نویسی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 15 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 15 رای
بسیاری از دانش آموزان عادی مشغول به تحصیل در دوره ی ابتدایی وجود دارند که در املای فارسی یا همان دیکته خودمان، مشکل یا نقاط ضعفی دارند که ممکن است اصطلاحا دچار اختلال یادگیری دیکته شده باشند، اختلالهایی از این دست، در کودکان بیشتر مشاهده شده است و در مقاطع مختلف تحصیلی بخصو ص در ابتدایی قابل مشاهده و زیاد است. از این رو ضروری است با تکنیک های لازم و تخصصی، آن ها را شناسایی کرده واختلال آن ها را تشخیص و ارزیابی نموده و بعد درمان آن اختلال شروع می شود .
معلمین محترم مقاطع ابتدایی برای دانش آموزانی که در دیکته نمره ی کمتر می گیرند، برخوردهای متفاوتی که معمولاً منجر به افت تحصیلی ، کاهش اعتماد به نفس و ترساندن کودک از درس املا می شود را انجام و تکرار می کنند. مواردی از این برخوردها وعکس العمل ها که در کتاب درمان دیکته ی دکتر تبریزی هم به آن اشاره شده است عبارتند از :
۱- سرزنش وتحقیر کودک در حضورهم کلاسی هایش .
۲-نصیحت کردن بیش ازحدکودک.
۳-تکالیف زیادی به دانش آموزان.
۴-از روی غلط ها چند بار بنویس.
۵-باغلط ها جمله بساز.
۶-وبسیاری روش های نادرست دیگر…..
برخی معلمان محترم درپایان دیکته، نمره هایی به دانش آموزان می دهندکه کودک از شکل آن نمرات وحشت کرده وکابوسی بر کودک حاکم می شود. مثلاً نمره صفریا یک رابه دانش آموزمی دهند درحالی که ازدیکته ی ۱۰۰کلمه ای اوفقط ۲۰کلمه رااشتباه نوشته است و۸۰کلمه راصحیح نوشته است پس نمره ی دانش آموزباتوجه به تحلیل فوق ۱۶می شود.یادرپایان دیکته می نویسندغیرقابل تصحیح در حالی که کودک حداقل ۲۰کلمه رادرست نوشته است. ومواردی ازاین قبیل ….

مولف در این کتاب ارزشمند، ابتدا به تشریح مشکلات و اختلالات دیکته نویسی پرداخته سپس به ارائه راهکارهایی همچون تقویت حافظه دیداری، پرورش دقت و سایر تکنیکها اشاره نموده است. مطالعه این کتاب به همه والدینی که فرزندانشان در درس دیکته مشکلاتی دارند، توصیه می شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
taraneh_m
taraneh_m
1396/03/02

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی درمان اختلالات دیکته نویسی

تعداد دیدگاه‌ها:
1
درمان اختلالات دیکته نویسی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک