رسته‌ها
قبل از طوفان - جلد 6
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 30 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 30 رای
✔️ مجموعه قبل از طوفان نوشته الکساندر دوما، نویسنده نامدار فرانسوی مجموعه ای به هم پیوسته از کتابهای ملکه مارگو (1845)، خانم مونسورو (1846) و پاسداران چهل و پنج گانه (1847) است که توسط زنده یاد ذبیح الله منصوری تحت فرنام کلی "قبل از طوفان" ترجمه شده اند و ماجراهای آنها به دوران سلطنت شارل نهم، کشتار سن بارتلمی، توطئه های ملکه مادر، سلطنت هانری سوم، ماجراهای شوالیه های شاه خصوصا ماجرای جذاب و خواندنی شوالیه "دوبوسی" و پاسداران چهل و پنج گانه و در نهایت مهیا شدن زمینه جهت انقراض سلسله والوا و شروع دوره سلطنت بوربونها می باشد.

این مجموعه مربوط به دوره ای از تاریخ اروپا و فرانسه می باشد که در آن فرق مختلف سیاسی و نیز فرقه های گوناگون دیانت مسیح به سخت ترین شکلی با یکدیگر مبارزه می کردند و آنقدر متعصب بودند که جان انسان در آن عهد در قبال آن همه مبارزه های سیاسی و مذهبی و مخالفت های خصوصی ارزش نداشت و بر اثر همین مبارزه ها و مخالفت ها بود که چند قتل عام هولناک و از جمله کشتار سن بارتلمی در آن عصر انجام گرفت.

علاوه بر این قتل عامها و چگونگی انجامشان، در این مجموعه آنقدر اطلاعات تاریخی هست که اگر خواننده می خواست یکصد کتاب قطور تاریخی را بخواند، به اندازه اطلاعاتی که از این مجموعه عایدش می شود، استفاده نمی کرد؛ چون در اینجا هر چه هست نخبه حوادث تاریخی و برجسته ترین آنهاست.

اما اینهمه اطلاعات تاریخی، سیاسی، نظامی و توطئه ها و دسیسه ها که در این مجموعه هست، چون در قالب رمانی دلفریب ریخته شده، خواننده هرگز از مطالعه آنها خسته نمی شود و هر چه جلوتر می رود بیشتر میل دارد که دنباله سرگذشت را بخواند و وقتی ما این مجموعه را می خوانیم نه تنها بر حوادث تاریخی آن عصر وقوف پیدا می کنیم؛ بلکه ریشه قسمتی از اختلافات سیاسی و غیرسیاسی این دوره هم که خود در آن زیست می نماییم، برایمان آشکار می شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
457
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
farshid_ett
farshid_ett
1395/11/11

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی قبل از طوفان - جلد 6

تعداد دیدگاه‌ها:
1
کتاب را مطالعه نمودم.دوئل بین مین یون های هانری سوم و دوستان دوک دانژو صورت می پذیرد و 6 نفر کشته و یکی می گریزد.شب قبل اپرنیون که با قرعه به دوبوسی خورده در توطئه دوک دانژو و مونسورو شرکت و به محل ملاقات دوبوسی و دیان هجوم می برند.مونسورو و مهاجمین کشته و دوبوسی ناجوانمردانه روی نرده توسط شلیک به سر توسط همراه دوک دانژو به قتل می رسد.
شیکو توطئه دوم دوگیزها برای کشاندن هانری سوم به صومعه و گرفتن به زور استعفای وی تحت عنوان خلوت و عبادت در گوشه صومعه توسط گورن فلو را کشف و به شاه اطلاع می دهد و خود به جای وی به دام رفته و تحت عنوان شیکوی اول امضا می کند.همه فرار کرده و شیکو 50 ضربه شلاق طلب دوک دوماین را که در سوراخ گیر کرده به او می زند.
قسمت دوم کتاب کاملا متفاوت است.دو جوان برادر جای مین یون ها را گرفته و صحنه اعدام سال ست در میدان گرو که بر علیه دوک دانژو در بلژیک شورش کرده.دون موپاسیه خواهر دوگیزها موفق می شود به عنوان غلام بچه خود را به سیاستگاه نزدیک و از اعتراف سال ست ممانعت و یک جلاد وابسته او را سریع خفه می نماید.
شیکو که سالهاست شایعه مرگش بوده در کاخ لوور ظاهر و توطئه جدید دوگیزها را افشا می نماید.هانری یکی از دو برادر را با سربازها از طریق دریا به کمک دوک دانژو فرستاده و شیکو را با نامه ای مسئول اختلاف بین هانری دوناوار و اطرافیان و دوگیز ها می نماید.
اپرنون که حالا سپهبد شده ابتکار به خرج داده و گروه 45 نفر محافظ شاه از اصیلزادگان گاسکونی را تشکیل می دهد....
قبل از طوفان - جلد 6
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک