رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
شکل گیری سازمان روحانیت شیعه
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 20 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 20 رای
شیعه به عنوان یک جمعیت دینی و یک فرقه مذهبی بزرگ اسلامی، امروزه از سازماندهی نیرومند روحانی برخوردار است. اگرچه مرکزیت این سازمان به طور تاریخی همواره در شهرهای عراق استقرار داشته ولی با پیروزی چشمگیر انقلاب اسلامی ایران این مرکزیت به حوزه علمیه قم در ایران انتقال یافته و در آن توسعه قابل ملاحظه ای پیدا کرده است.
سازمان روحانیت شیعه به لحاظ نوع شناسی یک سازمان کاملا ویژه است، همانند دیگر سازمان های رسمی از گروهی از افراد کنشگر تشکیل شده که در میان آنها سلسله مراتب اقتدار و تقسیم کار حرفه ای و وابستگی متقابل کارکردی بین نقش ها وجود دارد.
در مجموعه حاضر سعی شده تا پیشینه تاریخی عوامل و زمینه های پیدایش شکل گیری حوزه ها و سازمان روحانیت شیعه و نیز مسائلی از قبیل ساخت و سلسله مراتب و کارکردهای اجتماعی آنها بررسی شود. در این کتاب از سازمان روحانیت شیعه به عنوان نهادی با پیشینه تاریخی و جایگاه مشخص در نظام اجتماعی بحث می شود.
"شکل گیری سازمان روحانیت شیعه" از شش بخش تشکیل یافته است : 1- پیشینه تاریخی؛ 2- آغاز شکل گیری؛ 3- عوامل شکل گیری؛ 4- بررسی ساختار درونی؛ 5- نقش های خاص تاریخی و کارکردهای حرفه ای؛ و 6- نتیجه گیری.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/09/05

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شکل گیری سازمان روحانیت شیعه

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
شکل گیری سازمان روحانیت شیعه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک