رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

دیدگاههای شورای همکاری خلیج فارس

دیدگاههای شورای همکاری خلیج فارس
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 4 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 4 رای
از مقدمه کتاب:
از هنگامی که شورای همکاری خلیج فارس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران (هشت ماه پس از شروع جنگ ایران و عراق) تشکیل شد، همواره این سوال در اذهان وجود داشته است که چرا از ایران که بیشترین ساحل را در شمال خلیج فارس در اختیار دارد، برای عضویت در این شورا دعوت به عمل نیامد؟! پاسخ خوشبینانه این بود که وجود جنگ ایران و عراق مانع دعوت این دو کشور برای عضویت در شورای همکاری خلیج فارس شده است و در شکلی غیرخوشبینانه اینکه عربستان سعودی به اتفاق 5 کشور کوچکتر ساحلی فرصت یافته اند تا در غیاب دو قدرت دیگر حوزه استراتژیک خلیج فارس (ایران و عراق) گرد هم آیند و سازمانی در قالب و قواره سازمانهای همکاری منطقه ای تشکیل دهند و به حل چالش های منطقه ای بپردازند.
پایان جنگ ایران و عراق فرصتی مناسب برای همه کشورهای منطقه خلیج فارس پدید آورد تا گرد هم آیند و مناقشات خود را در فضایی آکنده از برادری و برابری حل کنند و امنیت پایدار را مستقر سازند تا منطقه شاهد صلح و ثبات و توسعه باشد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1398/06/24
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دیدگاههای شورای همکاری خلیج فارس

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
دیدگاههای شورای همکاری خلیج فارس
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک