رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
اصول علم سیاست
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 11 رای
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 11 رای
از پیشگفتار کتاب:
موریس دوورژه در کتاب اصول علم سیاست با برداشتی دل انگیز و اصیل، سیاست را به ژانوس دو چهره ای اساطیری تشبیه می کند که یکی از چهره های آن نشان دهنده نظم و همگونی و چهره دیگر آن نمایشگر مبارزه، پیکار، تضاد و تعارض است. این دوگانگی در ماهیت قدرت نیز آشکارا به چشم می خورد. قدرتی که خود گاهی به صورتی نظم آفرین و زمانی با سیمای تسلط جو تجلی می کند.
سیاست در کلیه جوامع بشری، التقاطی از این تناقضات و این دوگانگی هاست. خصلت دوگانه است را می توان در همه درگیری های سیاسی، در تصمیم گیری ها، در موافقت ها، در مخالفت ها، در گروه بندی ها و قالب گیری های سیاسی، در روان انسان ها و خلق و خو و تشکیل شخصیت و همچنین در رفتار و کردار آنان به چشم دید.
انسان ها چه ناخودآگاه و چه حساب شده و برای هدفی معین، خواه به صورت فردی و خواه به شکل اجتماعی، با نیروی محرکه ای اجتناب ناپذیر از عالم تضادها به سوی دنیای همگونی گام بر میدارند.
سیاست دانش به قدرت رسیدن و نگاهداری قدرت و رهبری کل جامعه سیاسی است. از این رو بیشترین سیاست شناسان، وظیفه دانش سیاسی را شناختن قدرت در سیماهای گوناگون، سامان دادن و اداره کردن جامعه سیاسی دانسته و تعریف کرده اند. امروزه بخش مهمی از علم سیاست معاصر به مطالعه قدرت و نفوذ می پردازد. علم سیاست روش های متعدد تصمیم گیری را بررسی می کند و در پی آن است که منابع و چگونگی اتخاذ تصمیمات سیاسی را در یک اجتماع دریابد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1398/03/17
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اصول علم سیاست

تعداد دیدگاه‌ها:
1
با سلام. کتاب اصول علم سیاست توسط چند نویسنده و انتشارات تهیه شده . اینجا فقط یک مورد را ارائه داده و سایر موارد قابل انتخواب یا مشاهده نیستند!
اصول علم سیاست
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک