رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.
ماثر سلطانیه
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 3 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 3 رای
674 صفحه

(ت‍اری‍خ‌ ج‍ن‍گ‍ه‍ای‌ ای‍ران‌ و روس‌) ب‍ه‌ض‍م‍ی‍م‍ه‌ ج‍ن‍گ‍ه‍ای‌ دوره‌ دوم‌، از ت‍اری‍خ‌ دوال‍ق‍رن‍ی‍ن‌ [خ‍اوری‌ ش‍ی‍رازی‌]

این کتاب با عنوان «مآثر سلطانیه» اثر عبدالرزاق بیک دنبلی، متخلص به مفتون، نخستین اثر و مفصل‌ترین روایت و مستقیم‌ترین گزارش در باب جنگ‌های مرحله اول ایران و روسیه از آغاز تا معاهده گلستان به همراه شرحی فشرده از رخدادهای سلطنت فتحعلی شاه قاجار از پایان جنگ‌های مرحله اول تا آستانه هجوم مجدد قوای روسیه به خاک ایران است. عبدالرزاق بیک مورخ، شاعر، ادیب، مفسر وئ مترجم ناموری از عصر فتحعلی شاه قاجار است. دنبلی در سال 1242 پس از مراجعت از سفر حج درگذشت و امکان آن را نیافت تا اثر خویش را با گزارش وقایع جنگ‌های مرحله دوم ایران و روس تکمیل کند. درست در همین زمان خاوری شیرازی از منشیان برجسته و وقایع‌نگاران نامور عصر فتحعلی شاه به تدوین اثر مشهور خویش به نام «تاریخ ذوالقرنین» پرداخت. در این کتاب تصحیح اثر خاوری نیز آورده شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1396/07/15
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ماثر سلطانیه

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
ماثر سلطانیه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک