رسته‌ها
تائیس
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 44 رای
نویسنده:
مترجم:
قاسم غنی
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 44 رای
✔️ کتاب تائیس که در ۱۸۹۰ چاپ شد، داستان زاهدی مسیحی به نام پافنوس است که شیفتهٔ تائیس روسپی اسکندرانی می‌شود و به زهد چندساله اش پشت پا می‌زند...
آناتول فرانس را سلطان نثر خوانده اند چرا که در نثر او هر کلمه به جای خود نشسته است. جابه جا کردن واژگان در آثار فرانس ناممکن است. طنزپردازی آثار او را خواندنی می کند ولی او هیچ گاه به طنز اکتفا نمی کند و به سوی هجو می رود. اما هجو او با نثر آهنگین، گرمی شاعرانه و عشق به زیبایی کلام، لطف خاصی دارد. انتقادهای او تلخ و زننده است ولی چون به خاطر دلسوزی برای بشریت و برقراری عدالت است، به دل می نشیند. در نظر آناتول فرانس، وجود هیچ چیز به خودش بستگی ندارد؛ به طور مثال، نادانی از امور لازم عالم هستی است و اگر همه چیز را می دانستیم، نمی توانستیم زندگی را حتی برای یک ساعت تحمل کنیم.
احساسی که زندگی را برای ما شیرین یا دست کم قابل تحمل می کند، تنها زاییده دروغ و پندارهای سست و ناپایدار است. این که زندگی یا خوب و یا بد است، حرفی بی معنی است و باید گفت که زندگی امور خوب و بد، گوارا و ناگوار، پرجاذبه و نفرت انگیز، شیرین و تلخ و خلاصه همه چیز را در بر می گیرد و حال که آداب و رسوم و عادتهای زندگی، قرن به قرن تغییر می یابد، پس عقل ایجاب می کند که زندگی را آن چنان که هست، بپذیریم.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
210
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
simin
simin
1395/02/26

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تائیس

تعداد دیدگاه‌ها:
2
با درود خدمت دوستان بسیار خوبم . . . شرمنده . . . من یک پرسش داشتم : مدتیه سرگرم نوشتن یک رمان هستم ولی چند تا سئوال ( البته نه فنی بلکه محتوایی ) برای من پیش آمده آیا کسی هست کمک کنه ( فقط در حد یک نظر خواهی ) خیلی ممنون می شوم . . . .
PDF
3 مگابایت
تائیس
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک