رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.
جنبش زنان در ایران
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 8 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 8 رای
برگرفته از مقدمه:
زنان نیمی از جمعیت هر جامعه ای را تشکیل می دهند و در طول تاریخ در صحنه های مختلف اجتماعی حضور به هم رسانده تاثیر خود را به جا گذاشته اند. هر چند در صورت ظاهر نقش زنان در عرصه های اجتماعی به نظر کمتر از مردان می آید اما چه مستقیم و چه غیر مستقیم به نقش آفرینی پرداخته اند. اما با توجه به اینکه اغلب زنان را در تاریخ جهان در خانه می بینیم نقش هایی را که آفریده اند بیشتر به صورت غیر مستقیم بوده است. از اوایل قرن بیستم با تغییرات صورت گرفته در عرصه های مختلف اجتماعی به خصوص در نظام خانواده در جوامع غربی نقش زنان در اجتماع فزونی یافته به طوری که در اواسط این قرن تاثیر مستقیم زنان در امور اجتماعی افزایش چشم گیری داشته است. از همین اوان است که پدیده ای اجتماعی به نام جنبش زنان در غرب بروز می کند و بعد از آن دامنه ی تشخیص و اثر آن به دیگر نقاط جهان نیز سرایت می نماید. به طور عمده به حرکت حق خواهی زنان که در جوامع مختلف به اشکال متفاوتی بروز کرده است، جنبش زنان می گویند. این جنبش در سالهای اخیر به صورت مکتبی در آمده که به آن مکتب «فمینیسم یا وزن گرایی» نیز گفته می شود.
از دیدگاه بسیاری از اندیشمندان اجتماعی جوامع انسانی بر اساس تقسیم کار اجتماعی شکل گرفته و نظم یافته اند. به نظر می رسد در اولین جوامع بشری، هر کس هر مقدار که می توانسته برای تامین زندگی خود، هر کاری انجام می داده است. اما به تدریج تقسیم کار بر اساس سن و جنس شکل گرفت و بعد از آن با ممارست در هر کار و پیدا شدن حرفه های گوناگون کارها بر اساس تخصص نیز تقسیم شد. تقسیم کار تخصصی به تدریج از قالب فردی خود خارج شد و در نهادهای اجتماعی تخصص گرایی هویدا گردید به این ترتیب نهادهای اجتماعی هر یک برای رفع یک سلسله از نیازهای انسانی به وجود آمدند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1394/08/10

کتاب‌های مرتبط

زندگانی زن
زندگانی زن
3 امتیاز
از 1 رای
زن
زن
4 امتیاز
از 2 رای
دفاع از حقوق زن
دفاع از حقوق زن
3 امتیاز
از 1 رای
تاریخچه بزک
تاریخچه بزک
3.7 امتیاز
از 6 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی جنبش زنان در ایران

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
جنبش زنان در ایران
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک