رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

تراژدی مردم، انقلاب روسیه ۱۹۲۴ - ۱۸۹۱ - جلد 2

تراژدی مردم، انقلاب روسیه ۱۹۲۴ - ۱۸۹۱ - جلد 2
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 5 رای
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 5 رای
مجموعه ی دو جلدی «تراژدی مردم» روایت اورلاندو فایجس؛ استاد تاریخ دانشگاه کمبریج، از تحولات داخلی روسیه در فاصله ی سالهای 1891 تا 1924 است.
به نظر فایجس انقلاب روسیه دستکم از نظر تاثیراتش بر دنیای پیرامونی، یکی از بزرگترین وقایع تاریخ جهان به شمار می آید. گستردگی و عمق این تاثیرگذاری تا حدود دو دهه پیش نیز مشاهده و احساس می شده است.
مولف برای نشان دادن دامنه ی انقلاب، به شیوه هایی اشاره می کند که انقلاب با آن جان انسانها را گرفت: دهها هزار نفر را بمب ها و گلوله های انقلابیون کشت و دستکم همین تعداد پیش از 1917 در سرکوب رژیم تزاری جان باختند. آن سالها هزاران نفر در جنگهای خیابانی جان خود را از دست دادند، صدها هزار نفر در حکومت وحشت سرخها و طی سالهای بعد – اگر قربانیان قتل عام یهودیان را هم در نظر بگیریم – همین تعداد نیز در حکومت وحشت سفیدها به هلاکت رسیدند، بیش از یک میلیون نفر در جنگ داخلی کشته کشته شدند، از جمله غیرنظامیان پشت جبهه و با این همه شمار مردمانی که از گرسنگی، سرما و بیماری هلاک شدند نیز از جمع اینها بیش تر بود.
فایجس روایت خود را از انقلاب از سال 1891 که واکنش خیابانی مردم به حکومت تزار نسبت به بحران قحطی اتفاق افتاد، آغاز می کند و در سال 1924 که لنین از دنیا می رود خاتمه می دهد. یعنی زمانی که انقلاب به نقطه ی آغازین خود باز می گردد و نهادهای استالینی مستقر می شوند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1394/07/21

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تراژدی مردم، انقلاب روسیه ۱۹۲۴ - ۱۸۹۱ - جلد 2

تعداد دیدگاه‌ها:
1
تراژدی مردم، انقلاب روسیه ۱۹۲۴ - ۱۸۹۱ - جلد 2
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک