رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
زیبا و ملعون
امتیاز دهید
5 / 3.5
با 2 رای
مترجم:
سهیل سمی
امتیاز دهید
5 / 3.5
با 2 رای
✔️ زيبا و ملعون همانند ديگر آثار فيتز جرالد در واقع سوگ‌نامه‌اي است براي پايان دوران رمانتيك و شروع دوراني كه فقط واقعيت‌هاي سركوبگر دارد. در واقع نويسنده در اين كتاب از جوانان به‌نوعی توهم زدایی مي‌كند. فضای کلی کتاب؛ فضای بیهودگی، اتلاف و اجتناب از تلاش است. کتاب سرشار از این شبه واقع‌گرایی‌هاست که ناشی از بستن چشم نویسنده بر خوبی‌های طبیعت انسان است. زیبا و ملعون می‌تواند برای خواننده، کتابی بسیار دردناک باشد چون در بخش‌هایی از کتاب، تبدیل به شرح‌حال رسواکننده‌ای می‌شود. آگاهی در مورد ازدواج پرسروصدای فیتزجرالد و مشکلات مالی و اعتیاد به الکل او، باعث می‌شود خواندن این قسمت‌ها بیش‌ازحد واقعی شود مانند سرک کشیدن به دفتر خاطرات یک نفر. این کتاب از جنبهای دیگر رمانی در مورد چگونه ننوشتن یک رمان است. کیفیت نثر و شخصیت‌پردازی فیتز جرالد هر خواننده‌ای را برای مطالعه و لذت بردن از این کتاب متقاعد می‌کند.

در بخشی از کتاب میخوانیم:
«با مشاهده خوشحالی او، احساسی محشر و فوق‌العاده به چشمان آنتونی راه پیدا کرد، نفسش را بند آورد و اعصابش را قلقلک داد و احساسی پرطنین و زنگدار راه گلویش را بست. اتاق ناگهان غرق سکوت شد. صدای ویولن‌ها و ساکسیفون‌های بی‌خیال، زنگ جیغ مانند نق‌نق بچه‌ای در همان نزدیکی، صدای دختر کلاه بنفشه‌ایِ میز بغلی، همه و همه، آهسته فروکش کرد، خفیف و خفیف‌تر شد و مثل سایه‌هایی مبهم و نامشخص بر کف براق رستوران افتاد ــ و به نظر آنتونی آمد که خودشان دو نفر، کاملاً تنها و بی‌نهایت دور، و ساکت و خاموش‌اند. بدون شک، طراوت و تازگی گونه‌های او تصویری به لطافت ململ بود از سرزمینی پر از سایه‌های ظریف و ناشناخته؛ دستش که روی رومیزی پوشیده از لکه می‌درخشید نیز صدفی بود از دریایی بکر در دوردست‌های وحشی».
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1394/05/06

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی زیبا و ملعون

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
زیبا و ملعون
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک