رسته‌ها

تاریخ زندگانی سلطان عبدالحمید پادشاه عثمانی

تاریخ زندگانی سلطان عبدالحمید پادشاه عثمانی
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 35 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 35 رای
هنوز توضیحاتی برای این کتاب ثبت نشده
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
110
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
simin
simin
1394/12/28

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ زندگانی سلطان عبدالحمید پادشاه عثمانی

تعداد دیدگاه‌ها:
1
البته!
تاریخ را همواره فاتحان می نویسند!
در مستبد بودن بیش از اندازه و شروع کشتار هدفمند ارمنیان به توسط سلطان عبدالحمید خان دوم جای تردید نیست اما اداره یک کشور چند پاره پس از جنگی بسیار شدید با روسیه و رومانی در سال 1878 کار ساده ای نیست.
عبدالحمید هم ذکاوت های ویژه خود را داشت.
در سال 1896 دولت یونان به فکر فتح جزیره کرت و تسالی و مقدونیه افتاده و برای نخستین بار بدون اتکا به قدرت های بزرگ و بویژه روسیه به عثمانی اعلان جنگ داد اما آرتش ترکیه پس از معاهده برلن در مقایسه با یونان از سازماندهی بهتری برخوردار بوده وبه همین دلیل خلاف باور دنیای آن روز یونانیان شکست های سختی از عثمانی خورده وناگزیر به پرداخت غرامت و واگذاری بخشی از تسالی تحت حکومت خود شدند.
عبدالحمید خان به شدت از رواج اندیشه های نوین که در نهایت به مشروطه خواهی منجر می گردد,می هراسید و به همین جهت سانسوری بسیار شدید در کشور حاکم بود. برای نمونه سردبیر یکی از روزنامه ها پس از انتشار نوشتاری درباره کشور چین به عنوان بزرگترین کشور قاره آسیا ناگذیر به انتشار این مطلب شد:
عثمانی بزرگترین کشور آسیا دارای بیشترین جمعیت می باشد و غیرو!
روس ها در جنوب قفقاز از گسترش افکار آزادی خواهانه میان ارمنیان ارمنستان خود,ارمنستان کوچک, به شدت هراس داشتند اما برای تضعیف عثمانی همواره ارمنیان عثمانی,ارمنستان بزرگ, را تحریک به شورش نموده وتنها پس از گرفتن امتیاز های مورد نظر ارمنیان را بی پناه در برابر تیغ خون چکان عثمانی ها قرار می دادند وکشور های غربی همتنها به دلسوزی خشک وخالی بسنده می کردند.
بریتانیای مسیحی به شدت از سقوط استانبول در دستان تزار وحشت داشت و به همین دلیل همواره سعی داشت یک عثمانی ضعیف شده را در برابر دیگر رقبا تا زمان موعود تقسیم غنایم,سرپا نگاه دارد.
تاریخ زندگانی سلطان عبدالحمید پادشاه عثمانی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک