رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
مسلمانان در انگلیس
امتیاز دهید
5 / 5
با 4 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 5
با 4 رای
در حال حاضر، وضعیت مسلمانان یکی از مهم‌ترین مسائل پیش روی جامعه کنونی بریتانیا می‌باشد، به گونه‌ای که در پی وقوع حملات تروریستی لندن و گسترش دیدگاه‌های افراط‌گرایانه در میان برخی مسلمانان، شاهد افزایش شمار حملات ضد مسلمانان این کشور، افزایش تهدیدات ضد آزادیهای مدنی به نام اقدامات امنیتی، گسترش اقدامات فعالان راست تندرو در انگلیس و شدت عمل ضد پناهندگان می‌باشیم. از دید ناظران، تمامی این موارد مسائلی جدی هستند که دولت بریتانیا را درگیر خود ساخته و کاستی‌هایی را در زمینه تعهد این کشور نسبت به حقوق اقلیت‌ها به ذهن متبادر می‌سازند. از سوی دیگر، هرچند مسلمانان سهم بزرگی در کمک به حیات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و مدنی بریتانیا دارند، ولی بسیاری از مردمان این کشور در بریتانیا نسبت به اسلام و تعالیم آن آگاهی نداشته و بخشی از رسانه‌ها با استفاده از کلیشه‌های متعصبانه، تحریک نژادپرستی، عدم تساهل و خشونت سعی دارند تا این مذهب را به نادرست برای مردم بریتانیا معرفی کنند. در کل اینکه تبعیض علیه مسلمانان موضوعی تازه در بریتانیا نبوده و از مدت‌ها قبل وجود داشته است، منتهی پس از ماجرای سلمان رشدی، حوادث یازده سپتامبر و بمب‌گذاریهای لندن نمود عینی پیدا کرده و رسانه‌ها نیز که منتظر چنین فرصتی بودند، بر این مساله دامن می‌زنند.
در این راستا پژوهش حاضر سعی دارد با توجه به حساسیت این موضوع به بررسی گوناگونی و تنوع مسلمانان و زندگی آنها در بریتانیا به همراه ریشه‌ها، هویت‌ها و گروه‌بندیهای متفاوت آنان پرداخته و با معرفی جریان‌های مهم اسلامی در این کشور، نمایی کلی از دیدگاهها و جهت‌گیریهای آنان را ارائه نماید. در بخشی نیز به تصویر ارایه شده از مسلمانان در رسانه‌های بریتانیا و ایجاد مسأله اسلام‌هراسی در این کشور پرداخته خواهد شد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mtabrizi
mtabrizi
1394/03/06
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مسلمانان در انگلیس

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
مسلمانان در انگلیس
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک