رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
استالینگراد: آغاز پایان
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 7 رای
نویسنده:
مترجم:
پرویز شهدی
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 7 رای
«آنتونی بیور»، تاریخ‌دان معاصر بزرگ انگلیسی است که به سبب نگارش مهم‌ترین ماجراها و جنگ‌های بزرگ تاریخ بشریت در نیمه اول قرن بیستم و جنگ‌ جهانی دوم شهرتی جهانگیر پیدا کرده است. «استالینگراد» شرح نبرد ارتش روسیه شوروی به رهبری استالین و ارتش آلمانی به رهبری هیتلر است که نگارنده با استفاده از منابع مختلف چون خاطرات نوشته‌شده از افراد درگیر، گزارش‌های کشش‌های نظامی، شهادت‌های شخصی نامه‌ها، صورت مجلس‌های بازجویی‌های پلیس سیاسی شوروی از اسیران آلمانی و ملیت‌های دیگر، روزنامه‌های منتشرشده و... و تاثیرات جنگ بر سربازان و افراد غیرنظامی را به تصویر می‌کشد. کتاب در شش فصل فراهم آمده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mtabrizi
mtabrizi
1394/03/03

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی استالینگراد: آغاز پایان

تعداد دیدگاه‌ها:
1
بوریس سوکولف، تاریخ نگار معاصر روسی، بر این باور است که دولت شوروی در مورد تولیدات نظامی شوروی آمار اغراق آمیزی ارائه کرده بود و این آمار به کتابهای نویسندگان غربی هم راه یافته بود. سوکولف می نویسد که مقدار برخی از تجهیزات نظامی که آمریکا در چارچوب برنامه وام و اجاره به شوروی می داد «برابر با 15 تا 25 درصد و در مورد برخی تجهیزات حتی برابر با 50 درصد تولیدات شوروی بود.»سوکولف می نویسد که هواپیماهای نظامی ارسالی آمریکا به شوروی برابر با 30 درصد تولید داخلی شوروی بود و 83 در صد آلومینیومی که در تولید تانکهای ت-34 به کار می رفت از کمکهای آمریکا تأمین می شد.
شکست آلمان نازی در جنگ جهانی دوم ناشی از اتحاد و همکاری سه کشور بزرگ شوروی، آمریکا و بریتانیا بود.
استالینگراد: آغاز پایان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک