رسته‌ها
اصل آثار فصیح
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 33 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 33 رای
در این مجموعه ابتدا احوال و آثار اسماعیل فصیح معرفی می‌شود سپس ویژگی داستان‌ها به اختصار تحلیل می‌گردد و در پی آن آثار برجسته اسماعیل فصیح به همراه چکیده‌ای از آن فراهم می‌آید .این نوشته‌ها عبارت‌اند از : "شراب خام", "دل کور", "داستان جاوید", "ثریا در اغما", "لاله برافروخت", "زمستان 62", "درد سیاوش", "شهباز و جغدان", "فرار فروهر", "باده کهن", "اسیر زمان", "تراژدی/ کمدی پارس", "بازگشت به درخونگاه", "پناه بر حافظ", "کشته عشق", و "طشت خون" .برای نمونه, اسماعیل فصیح در داستان "دل کور" تصویری دقیق از ویژگی‌های اصیل جامعه تهرانی ـ در دهه‌های 1310الی 1341ـ به دست می‌دهد .زمینه مکانی "دل کور", محله قدیمی بازارچه "درخونگاه" نزدیک چهار راه گلوبندک, انتخاب شده است .سیر روایت قصه با قتل حاج مختار آریان توسط فرزند حرامزاده او آغاز می‌شود و در پی آن شخصیت‌های دیگر چهره می‌نمایانند . خانواده ارباب حسن در محله درخونگاه به سر می‌برند .ارباب حسن شخصیت معجونی است از کاسب خوب, نمازخوان, اهل عزاداری, صاحب زن و بچه‌های زیاد و عاشق می و غزل .ارباب چهار پسر گوناگون از زن عقدی و رسمی خود کوکب خانم (خانجون) دارد که محور و حوادث داستان بر پایه شخصیت‌های آنان ادامه می‌یابد .
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
368
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
mtabrizi
mtabrizi
1394/03/17

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اصل آثار فصیح

تعداد دیدگاه‌ها:
3
از نظر من یکی از بهترین نویسندگان عصر حاضر است. من اکثر کتاب های او را خواندم و همیشه نبوغ وی را در نویسندگی تحسین کردم. روحش شاد
سپاس از این که این کتاب رو برای دانلود در اختیار ما گذاشتید.
دست مریزاد
8-)8-)8-)8-)8-)
چقدر اسماعیل فصیح نویسنده عجیبیه... در عین بی سر و صدایی و معروفیت نه چندان بالا انقدر پیچیدگی و عمق داره قصه هاش... افسوس که تا همین چند وقته پیش نمی شناختمش.
اصل آثار فصیح
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک