رسته‌ها

خاطراتی از ماموریت های من در آذربایجان

خاطراتی از ماموریت های من در آذربایجان
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 71 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 71 رای
.
خاطرات سرلشگر احمد زنگنه در آذربایجان از شهریور ۱۳۲۰ تا دی ماه ۱۳۲۵
احمد زنگنه در زمان تشکیل حکومت فرقه دموکرات آذربایجان فرماندهی تیپ رضائیه را به عهده داشت.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
187
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
mtabrizi
mtabrizi
1394/01/11

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خاطراتی از ماموریت های من در آذربایجان

تعداد دیدگاه‌ها:
6
‎یکی از مردان دلیر ایران زمین و دلاوران کرد سرلشکر احمد زنگنه است با سمت فرمانده سپاه ارومیه بعد از واقه ۲۱ آذر و نشان دادن دلاوری در دفاع از سرزمین ایران تا پای جان ایستادگی کرد و به اسارت فرقه پیشه وری در آمد. در طی محاکماتی که فرقه برای نشان دادن ضعف ارتش ایران آن را علنی برگزار می کرد آنچناش شجاعانه سخن رانی کرد که مورد تشویق مردم تبریز قرار گرفت .به صورتی که قضات فرقه او را به اعدام محکوم کردند .با پایمردی و مخالفت مردم آذربایجان حکم اعدام او به حبس ابد تغییر داده شده.
‎در سالنامه غرب کرمانشاه که در سال 1326 به همت شادروان رکن الدین حجتی منتشر شده آمده است:
‎ساختمانهای تبریز هنوز شهادت می دهند و مردم آذربایجان تصدیق می کنندو به عنوان تاریخ نوشتند که سرتیپ زنگنه از ناموس وطن تا پای جان دفاع و شرافت سربازی را درراه حفط خاک ایران برای ابدیت محفوظ نگه داشت.زمانی که این سرباز فداکار در دادگاه پوشالی متجاسرین وطن فروش به جرم میهن دوستی به اعدام محکوم شد با قدی افراشته صورتی گلگون لبان متبسم خود را گشود و گفت:
‎ای ایران عزیز تو آگاه باش و ای مادر میهن تو گواه باش که من وظیفه مقدس سربازی را بنحو احسن انجام دادم و مرگ شرافتمندانه ای که آرزو داشتم امروز نصیبم شد.خدای را سپاس گذارم که جان ناقابل خود را در راه ایران عزیز فدا و توانستم نام خود را در ردیف شهدای میهن ثبت نمایم.
‎پس از رهایی آذربایجان از بند سرتیپ آن زمان زنگنه باز هم به سمت قبلی باز گشت و به همراه سپاهیان ایران پیروزمندانه وارد تبریز شد استقبال مردمی به حدی توصیف شد است که مردم تبریز هزاران قربانی برای ورود زنگنه و ارتشیان همراهش تقدیم می کنند. شجاعت این سردار رشید کرد در اخراج قوای انگلیس از آبادان در میان نظامیان آن زمان زبانزد شده بود با اندیشه او اگر مقاومتی از جانب نیروی دریایی انگلستان صورت می گرفت تمام آنها در یک آن نابود می شدند.
بینهایت سپاس از مهرتون بابت کتابی که سند معتبری در جهت پاسخ کوبنده به توده ای های همیشه خاین و کمونیست های جهان وطن ایران بر باد ده و سایر ارازل اوباش به اصطلاح روشن فکر.
کتابی بسیار خوب و شرح خدمات میهن پرستانه ارتش ایران در دفاع از تمامیت ارضی ایران است .
کتاب بسیار مفیدی است و اهمیت تاریخی دارد
با عرض سلام، بدین‌وسیله از mtabrizi عزیز برای این نسخۀ تمیز به نوبت خود سپاسگزاری می‌کند. با ارادت و احترام.
خاطراتی از ماموریت های من در آذربایجان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک